چکیده: (13717 مشاهده)
چکیده: در اواخر دهه 70 میلادی، آموزش ریاضی واقعیتمدار (RME) در پاسخ به نهضت ریاضی جدید در امریکا و رویکرد آموزش ریاضی مکانیکی در هلند توسط فرودنتال و همکارانش معرفی شد. بر اساس این رویکرد، برنامههای آموزشی باید فرصتی در اختیار دانشآموزان قرار دهد تا از طریق انجام دادن فعالیتهای مناسب، به بازآفرینی ریاضی بپردازند. در سند برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران نیز ملاحظه میشود که در بخش جهتگیریهای کلی در سازماندهی محتوا و آموزشِ حوزه یادگیری ریاضی، بر وجه واقعیتمداری برنامه بهطور ضمنی، تأکید شده است. در این مقاله، ضمن معرفی جنبههای مختلف این رویکردِ برنامهای در آموزش ریاضی، به پژوهشی اشاره می شود که به روش تحلیل محتوا انجام شد و مضمون موردنظر برای تحلیل محتوا، واقعی بودن زمینههای مورد استفاده در کتاب تازه تألیف ریاضیات 1 بود.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
پذیرش: 1396/4/11 | انتشار: 1396/4/11