دوره 2، شماره 3 - ( 6-1393 )                   دوره 2 شماره 3 صفحات 70-47 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Gholamazad S. (2014). The trace of realistic mathematics education in the school mathematics in Iran. نظریه و عمل. 2(3), 47-70.
URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-2110-fa.html
غلام‌آزاد سهیلا. رد پای آموزش ریاضی واقعیت‌مدار در ریاضیات مدرسه‌ای در ایران دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی 1393; 2 (3) :70-47

URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-2110-fa.html


چکیده:   (13732 مشاهده)
چکیده: در اواخر دهه 70 میلادی، آموزش ریاضی واقعیت‌مدار (RME) در پاسخ به نهضت ریاضی جدید در امریکا و رویکرد آموزش ریاضی مکانیکی در هلند توسط فرودنتال و همکارانش معرفی شد. بر اساس این رویکرد، برنامه‌های آموزشی باید فرصتی در اختیار دانش‌آموزان قرار دهد تا از طریق انجام دادن فعالیت‌های مناسب، به بازآفرینی ریاضی بپردازند. در سند برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران نیز ملاحظه می‌شود که در بخش جهت‌گیری‌های کلی در سازمان‌دهی محتوا و آموزشِ حوزه یادگیری ریاضی، بر وجه واقعیت‌مداری برنامه به‌طور ضمنی، تأکید شده است. در این مقاله، ضمن معرفی جنبه‌های مختلف این رویکردِ برنامه‌ای در آموزش ریاضی، به پژوهشی اشاره می شود که به روش تحلیل محتوا انجام شد و مضمون موردنظر برای تحلیل محتوا، واقعی بودن زمینه‌های مورد استفاده در کتاب تازه تألیف ریاضیات 1 بود.    
متن کامل [PDF 522 kb]   (5777 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي |
پذیرش: 1396/4/11 | انتشار: 1396/4/11

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Theory & Practice in Curriculum Journal

Designed & Developed by : Yektaweb