Ghorbani S, Jafari S, Sharifian F. (2019). Determining Teachers’ Professional Qualifications in “The Learning Approach to Knowing” and Presenting Executive Strategies for Realization of this Approach: A Mixed-Method Research.
نظریه و عمل.
7(13), 143-176.
URL:
http://cstp.khu.ac.ir/article-1-2828-fa.html
قربانی سمیه، جعفری سید ابراهیم، شریفیان فریدون. تعیین صلاحیتهای حرفهای معلمان در «رویکرد یادگیری برای دانستن» و ارائه راهکارهای اجرایی جهت تحقق این رویکرد: مطالعهای ترکیبی دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی 1398; 7 (13) :176-143
URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-2828-fa.html
چکیده: (7775 مشاهده)
اهداف پژوهش حاضر، تعیین صلاحیتهای حرفهای معلمان در رویکرد یادگیری برای دانستن و ارائه راهکارهای اجرایی جهت تحقق آن میباشد. روش پژوهش ترکیبی از نوع اکتشافی است. جامعه آماری بخش کیفی متخصصان و صاحبنظران تعلیم و تربیت و بخش کمی معلمان مقطع متوسطه ناحیه 2 و 3 شهر اصفهان میباشند. روش نمونهگیری هر دو بخش به صورت هدفمند بود. در بخش کیفی 20 نفر از متخصصان با استفاده از روش نمونهگیری هدفمند زنجیرهای انتخاب شدند. در بخش کمی نیز به صورت هدفمند معلمان دارای مدرک ارشد و دکتری شهر اصفهان انتخاب شدند. ابزار جمعآوری اطلاعات بخش کیفی مصاحبه نیمهساختاریافته و بخش کمی پرسشنامه محقق ساخته با 14 مقیاس از صلاحیتهای حرفهای مورد نیاز معلمان بود.یافتههای کیفی با استفاده از تحلیل محتوای مصاحبه و یافتههای کمی نیز با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی تحلیل شد.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
ترغیب نواندیشی در عرصه نظر و نوآوری در عرصه عمل برنامه ریزی درسی دریافت: 1396/5/31 | ویرایش نهایی: 1398/10/6 | پذیرش: 1397/2/16 | انتشار: 1398/3/10