دوره 7، شماره 14 - ( 7-1398 )                   دوره 7 شماره 14 صفحات 230-193 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Darzi Ramandi H, Kian M, Abbasi E, Hajhossein Nejad G. (2019). Design and validation of a curriculum pattern based on extracurricular activities in primary education based on Klein model. نظریه و عمل. 7(14), 193-230.
URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3023-fa.html
درزی رامندی هادی، کیان مرجان، عباسی عفت، حاجی حسین نژاد غلامرضا. طراحی و اعتبار سنجی الگوی برنامه درسی مبتنی بر فعالیت های فوق برنامه در دوره ابتدایی بر اساس الگوی کلاین دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی 1398; 7 (14) :230-193

URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3023-fa.html


چکیده:   (6672 مشاهده)
 هدف پژوهش طراحی و اعتبارسنجی الگوی برنامه درسی مبتنی بر فعالیت های فوق برنامه در دوره ابتدایی است. برای دستیابی به این هدف از روش سنتزپژوهی در طراحی الگو و تکنیک دلفی در اعتبارسنجی استفاده شد. جامعه هدف شامل اسناد بالادستی، مکتوب کتابخانه ای و الکترونیکی فعالیت های فوق برنامه ملی و بین المللی و متخصصان برنامه ریزی درسی بود. روش نمونه گیری هدفمند بود. یافته ها نشان داد الگوی برنامه درسی فعالیت های فوق برنامه برای دانش آموزان دارای ویژگی های اساسی در زمینه غنی سازی یادگیری، برنامه درسی و اوقات فراغت دانش آموزان، افزایش عملکرد تحصیلی، رفع نواقص و کاستی های برنامه درسی رسمی نظام آموزشی و توجه به ویژگی ها، استعدادها، تفاوت ها و توانایی های فردی، محلی- منطقه ای است. به نحوی که ویژگی های هریک از عناصر نه گانه برنامه درسی متناسب با شرایط دانش آموزان و نظرات متخصصین به ترتیب اهمیت شناسایی شد
متن کامل [PDF 884 kb]   (3353 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي |
دریافت: 1397/11/20 | ویرایش نهایی: 1399/4/6 | پذیرش: 1398/3/13 | انتشار: 1399/2/31

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Theory & Practice in Curriculum Journal

Designed & Developed by : Yektaweb