دوره 8، شماره 15 - ( 1-1399 )                   دوره 8 شماره 15 صفحات 192-151 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Asgari S S, Nasr A, Liaghatdar M, Reyhani E. (2020). The Method of Introducing Algebra In The Mathematics Textbooks In Different Historical Periods In Iran And Its Relation To The Organization Of Algebra In Seventh-grade Mathematics Textbook By The Mathematics Teachers. نظریه و عمل. 8(15), 151-192.
URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3050-fa.html
عسگری سیده صدیقه، نصر احمدرضا، لیاقتدار محمدجواد، ریحانی ابراهیم. نحوه معرفی جبر در کتاب های درسی ریاضی در دوره های مختلف تاریخی در ایران و ارتباط آن با چگونگی سازماندهی مبحث جبر در کتاب ریاضی پایه هفتم توسط معلمان ریاضی دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی 1399; 8 (15) :192-151

URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3050-fa.html


چکیده:   (5483 مشاهده)
«هدف از این مقاله، بررسی ارتباط بین مبحث جبر در کتاب‌های درسی گذشته با چگونگی سازماندهی این موضوع توسط معلمان ریاضی در زمان حال است. با این هدف، دو محور مورد مطالعه قرار گرفته است که یکی نحوه آغاز و ارائه مبحث جبر در تاریخ ریاضی ایران و در کتاب‌های درسی ریاضی در دوره­های گذشته در ایران و دیگری، نقش محتوای کتاب­های گذشته در شکل‌گیریِ سازماندهی و تدریس جبر توسط معلمان ریاضی است. روش تحقیق، تحلیل محتوا و تحلیل تاریخی و اسنادی بوده است. این مطالعه نشان داد دانش و روش‌های آموزشی معلمان منطبق بر محتوای جبر کتاب فعلی ریاضی هفتم نیست و حدود 3/1 دانش آنان، مبتنی بر تجربه­های حاصل از محتوای کتاب­های درسی گذشته است.»
متن کامل [PDF 1906 kb]   (1920 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: بررسی چالش های نظام برنامه ریزی درسی کشور و ارائۀ راهکارهای مناسب برای بهبود آن
دریافت: 1398/3/7 | ویرایش نهایی: 1399/10/11 | پذیرش: 1398/9/17 | انتشار: 1399/1/27

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Theory & Practice in Curriculum Journal

Designed & Developed by : Yektaweb