Asgari S S, Nasr A, Liaghatdar M, Reyhani E. (2020). The Method of Introducing Algebra In The Mathematics Textbooks In Different Historical Periods In Iran And Its Relation To The Organization Of Algebra In Seventh-grade Mathematics Textbook By The Mathematics Teachers.
نظریه و عمل.
8(15), 151-192.
URL:
http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3050-fa.html
عسگری سیده صدیقه، نصر احمدرضا، لیاقتدار محمدجواد، ریحانی ابراهیم. نحوه معرفی جبر در کتاب های درسی ریاضی در دوره های مختلف تاریخی در ایران و ارتباط آن با چگونگی سازماندهی مبحث جبر در کتاب ریاضی پایه هفتم توسط معلمان ریاضی دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی 1399; 8 (15) :192-151
URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3050-fa.html
چکیده: (5511 مشاهده)
«هدف از این مقاله، بررسی ارتباط بین مبحث جبر در کتابهای درسی گذشته با چگونگی سازماندهی این موضوع توسط معلمان ریاضی در زمان حال است. با این هدف، دو محور مورد مطالعه قرار گرفته است که یکی نحوه آغاز و ارائه مبحث جبر در تاریخ ریاضی ایران و در کتابهای درسی ریاضی در دورههای گذشته در ایران و دیگری، نقش محتوای کتابهای گذشته در شکلگیریِ سازماندهی و تدریس جبر توسط معلمان ریاضی است. روش تحقیق، تحلیل محتوا و تحلیل تاریخی و اسنادی بوده است. این مطالعه نشان داد دانش و روشهای آموزشی معلمان منطبق بر محتوای جبر کتاب فعلی ریاضی هفتم نیست و حدود 3/1 دانش آنان، مبتنی بر تجربههای حاصل از محتوای کتابهای درسی گذشته است.»
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
بررسی چالش های نظام برنامه ریزی درسی کشور و ارائۀ راهکارهای مناسب برای بهبود آن دریافت: 1398/3/7 | ویرایش نهایی: 1399/10/11 | پذیرش: 1398/9/17 | انتشار: 1399/1/27