دوره 8، شماره 15 - ( 1-1399 )                   دوره 8 شماره 15 صفحات 150-107 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Salsabili N. (2020). Title: Deliberating on the Reference Characteristics of Language Arts Curriculum in the First-cycle of Primary School. نظریه و عمل. 8(15), 107-150.
URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3065-fa.html
سلسبیلی نادر. کندوکاو در حوزه ویژگی های برنامه درسی مرجع زبان آموزی دوره ابتدایی دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی 1399; 8 (15) :150-107

URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3065-fa.html


چکیده:   (3232 مشاهده)
سوال اساسی این مطالعه آن استکه ویژگیهای چارچوب برنامه درسی مرجع زبان آموزی که متکی‌به مبانی‌نظری وتجربیات نظامهای آموزشی در حوزه برنامه درسی و آموزش مهارتهای زبانی دوره ابتدایی باشد، چیست؟ و اینکه کدامیک از این ویژگی‌ها، از دید متخصصان برنامه‌درسی و موضوعی زبان‌آموزی فارسی دوره‌ابتدایی،‌ برای کاربرد در تدوین برنامه‌درسی زبان‌آموزی فارسی دورۀ اول ابتدایی، دارای‌اعتبار است؟ بررسی منابع مطالعاتی و پژوهشیدر حوزه زبان آموزی و استخراج ویژگیهای مؤلفه های برنامه درسی مرجع آن باتوجه به مبانی ‌نظری و دانش موجود، از طریق مطالعه توصیفی و سنتزپژوهی صورت ‌پذیرفته. در بخش اعتبارسنجی ویژگی های مولفه‌های تشکیل دهنده برنامه درسی زبان‌آموزی نیز، از روش بررسی‌میدانی و ابزار پرسش‌نامه نگرش‌سنج در جامعه و نمونه متخصصان مورد‌نظر، استفاده شده است و در‌قالب جداول‌اعتبار‌سنجی مولفه‌های برنامه‌درسی مرجع زبان‌آموزی و مولفه بستر اجراء، جمع‌بندی و خلاصه‌سازی ‌شده‌است. اظهارنظر متخصصان و میزان توافق آنها با ویژگی‌های برنامه درسی مرجع در‌این‌جداول مشخص شده است.
متن کامل [PDF 908 kb]   (790 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: کمک به اصلاح و بازنگری برنامه‌های درسی مقاطع مختلف تحصیلی
دریافت: 1398/4/31 | ویرایش نهایی: 1399/12/6 | پذیرش: 1399/3/4 | انتشار: 1399/1/27

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Theory & Practice in Curriculum Journal

Designed & Developed by : Yektaweb