دوره 8، شماره 16 - ( 7-1399 )                   دوره 8 شماره 16 صفحات 424-395 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Safaei M, Ghaedi Y, Zarghami hamrah S, Keshavarz S. (2020). Comparative analysis of the structure of Farhangian University's teaching philosophy statement with selected universities. نظریه و عمل. 8(16), 395-424.
URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3220-fa.html
صفائی محمد حسین، قائدی یحیی، ضرغامی همراه سعید، کشاورز سوسن. تحلیل تطبیقی ساختار بیانیه ی فلسفه ی تدریس دانشگاه فرهنگیان با دانشگاههای منتخب دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی 1399; 8 (16) :424-395

URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3220-fa.html


چکیده:   (2706 مشاهده)
پژوهش حاضر با بررسی تحلیلی عناصر موجود در کارنمای معلمی دانشگاه فرهنگیان آن را با دو دانشکده علوم تربیتی دانشگاه های منتخب مورد مطالعه تطبیقی قرار داده است. هدف تحلیل ساختار مفهومی کارنمای معلمی دانشگاه فرهنگیان و مقایسه ی آن با دانشگاه های منتخب جهت بررسی نقاط قوت و ضعف می باشد. این پژوهش بر اساس روش جرج ال بردی مورد توصیف، تفسیر، همجواری و مقایسه قرار گرفت و تفاوت ها و تشابهات این بیانیه ها مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت. نتیجه این که ساختار بنیادی و کلی کارنمای معلمی دانشگاه فرهنگیان از جمله اهداف آموزشی ، تدریس و ارزشیابی و همچنین ارزیابی مداوم بیانیه ی فلسفه ی تدریس جهت یادگیری مستمر و مداوم، تفاوت های اساسی را نشان می دهند پیشنهاد این مقاله بازنگری ساختار این کارنما در هدف، آموزش، کاربرد  و تدوین راهنمای جامع برای دانشجویان برای اجرای بهتر و دقیق تر کارنمای معلمی می باشد.
متن کامل [PDF 758 kb]   (928 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي |
دریافت: 1399/7/30 | ویرایش نهایی: 1400/2/11 | پذیرش: 1400/1/30 | انتشار: 1399/7/1

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Theory & Practice in Curriculum Journal

Designed & Developed by : Yektaweb