دوره ۱۰، شماره ۱۹ - ( ۱-۱۴۰۱ )                   دوره ۱۰ شماره ۱۹ صفحات ۲۷۸-۲۳۷ | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ahmadi T, Ahmadi P. (2022). Aplication of integration in elementary school curricula: A synthesis research study. نظریه و عمل. 10(19), 237-278.
URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3308-fa.html
احمدی طاهره، احمدی پروین. کاربرد تلفیق در برنامه های درسی دوره ابتدایی: یک مطالعه سنتز پژوهی دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی ۱۴۰۱; ۱۰ (۱۹) :۲۷۸-۲۳۷

URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-۱-۳۳۰۸-fa.html


چکیده:   (۳۶۷۶ مشاهده)
هدف این پژوهش، مطالعه نظام مند کاربردهای تلفیق در برنامه های درسی دوه ابتدایی بود. رویکرد پژوهش از نوع کیفی و با راهبرد فراترکیب بود. برای دستیابی به تبیین فوق از روش سنتز پژوهی و تکنیک تحلیل محتوا استفاده شده است. جامعه مورد مطالعه تحقیقات انجام شده داخلی از سال 1380 و پژوهش های خارجی از سال 2015 بود که طی واکاوی محتوایی دسته بندی و غربالگری انجام گرفته و 91 پژوهش که واجد شرایط و معیارهای مد نظر بودند به صورت هدفمند انتخاب شده ،کد گذاری و طبقه بندی صورت گرفته است.سپس با استفاده از تحلیل محتوا 5 کاربرد اصلی شناسایی شده که عبارتند از : کاربرد تلفیق در برنامه درسی تربیت بدنی، برنامه درسی هنر ،  آموزش مهارت های زندگی در برنامه های درسی، کاربرد تلفیق ICT(فناوری اطلاعات و ارتباطات ) در برنامه های درسی، کاربرد تلفیق در طراحی و سازماندهی برنامه های درسی
متن کامل [PDF 972 kb]   (۱۷۹۵ دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: اشاعه رویکرد تلفیقی در طراحی و تولید برنامه های درسی
دریافت: 1400/4/5 | ویرایش نهایی: 1401/9/6 | پذیرش: 1401/3/18 | انتشار: 1401/7/5

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | Theory & Practice in Curriculum Journal

Designed & Developed by : Yektaweb