kord M, Ghaedy Y, Zarghami-Hamrah S, Barkhordari R. (2020). Experience and the meaning of a good life in an informal curriculum (Case: Instagram).
نظریه و عمل.
8(15), 425-474.
URL:
http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3156-fa.html
کرد مژگان، قائدی یحیی، ضرغامی همراه سعید، برخورداری رمضان. تجربه و معنای زندگی خوب در برنامه درسی غیررسمی( مورد: اینستاگرام) دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی 1399; 8 (15) :474-425
URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3156-fa.html
چکیده: (3930 مشاهده)
در دیدگاه های جدید برنامه درسی، تجربه های غیررسمی و زیست شده دانش آموزان همچون تجربه های رسمی و طرح شده ارزشمند هستند. هدف اصلی این پزوهش بررسی تجربه و معنای زندگی خوب در برنامه درسی غیر رسمی است. بدین منظور تجربه و معنای زندگی خوب نزد دانش آموزان با و اسطه گری اینستاگرام بررسی شد. برای دستیابی به این هدف روش نظریه مبنایی مناسب دانسته شد و با 7 نفر از دانش آموزان دختر مقطع متوسطه شهرستان ایذه مصاحبه نیمه ساختار یافته انجام شد. یافته ها در نه مقوله : شهرت، افراط و تقلید، احساس ذهنی خوشایند، تجربه غرق شدگی، افت تحصیلی، روابط خانوادگی، آسیب جسمی و روحی، یافتن مسیر شغلی و کسب مهارت ها و چهار طبقه مفهومی جهت گیری ها، رفتارها، تجربه ها و عملکردها قرار گرفتند که نشان دهنده تجربه و معنایی لذت گرا و خواسته محور از زندگی خوب نزد دانش آموزان است.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
ترغیب نواندیشی در عرصه نظر و نوآوری در عرصه عمل برنامه ریزی درسی دریافت: 1399/2/1 | ویرایش نهایی: 1399/8/4 | پذیرش: 1399/2/31 | انتشار: 1399/1/27