دوره 9، شماره 18 - ( 7-1400 )                   دوره 9 شماره 18 صفحات 428-397 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Saeednia A, Mahmoodi F, Imanzadeh A, Taghipour K. (2021). Designing a STEM project-based curriculum in primary school. نظریه و عمل. 9(18), : 12
URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3336-fa.html
سعیدنیا اکبر، محمودی فیروز، ایمان زاده علی، تقی پور کیومرث. طراحی الگوی برنامه درسی مبتنی بر پروژه STEM در دوره ابتدایی دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی 1400; 9 (18) :428-397

URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3336-fa.html


چکیده:   (3628 مشاهده)
پژوهش حاضر با هدف طراحی الگوی برنامه ­درسی مبتنی بر پروژه STEM در دوره ابتدایی بر اساس روش سنتزپژوهی انجام شد. جامعه پژوهش شامل کلیه پژوهش‌های علمی معتبر مرتبط با موضوع بود که با جستجوی منظم در پایگاه‌های اطلاعاتی و بر اساس معیارهای ورود و خروج، تعداد 67 پژوهش برای بررسی نهایی انتخاب شد. برای جمع‌آوری، ثبت و گزارش اطلاعات اولیه پژوهش‌ها از فرم کاربرگ محقق­ساخته استفاده شد. تحلیل یافته‌ها با استفاده از الگوی هفت مرحله‌ای هورد(1983) و روش کدگذاری باز و محوری انجام شد. برای تائید پایایی فرمول ضریب کاپای کوهن بکار برده شد که میزان توافق بین ارزشیاب‌ها 79درصد بود. طبق یافته‌های پژوهش برنامه ­درسی مبتنی بر پروژه STEM برنامه‌ای دانش­ آموزمحور است که برای ‌تمامی عناصر برنامه نقشی متفاوت از برنامه‌های آموزشی سنتی و رایج تعریف می‌کند.
شماره‌ی مقاله: 12
متن کامل [PDF 767 kb]   (1923 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: اشاعه رویکرد تلفیقی در طراحی و تولید برنامه های درسی
دریافت: 1400/7/14 | ویرایش نهایی: 1400/12/26 | پذیرش: 1400/12/13 | انتشار: 1400/12/26

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Theory & Practice in Curriculum Journal

Designed & Developed by : Yektaweb