Bahaloo Horeh K, Gooya Z, Arefi M, Fathi Vajargah K. (2022). The Required Knowledge for Mathematics Educators in Preparing Prospective Mathematics Teachers.
نظریه و عمل.
10(19), 49-90.
URL:
http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3381-fa.html
بهاءلو هوره کبری، گویا زهرا، عارفی محبوبه، فتحی واجارگاه کوروش. دانشهای مورد نیاز آموزشگران ریاضی جهت آمادهسازی معلمان ابتدایی آینده برای تدریس ریاضی دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی 1401; 10 (19) :90-49
URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3381-fa.html
چکیده: (3434 مشاهده)
به منظور شناسایی دانش های مورد نیاز آموزشگران ریاضی که مسئولیت تدریس ریاضی به معلمان آینده را دارند، پژوهشی با رویکرد کیفی طراحی شد که تمرکز آن، بر مبحث ضرب و تقسیم کسرها بود. شرکتکنندگان در این مطالعه، دو آموزشگر ریاضی در حال تدریس مجازی در دانشگاه فرهنگیان بودند. داده های این تحقیق که در زمان همهگیری کووید-19 انجام شد، از چهار منبع کلاس درس، مصاحبههای نیمه ساختاریافته، درسنامههای مدرسان و یادداشتهای میدانی نویسنده اول جمعآوری شد. پس از چندینبار کاهش نظاموار دادههایِ تجمیع شده، سه ظاهر شدند. سپس بر اساس آنها، چارچوبی با چهار مؤلفه «دانش محتوایی-موضوعی ریاضی»، «دانش برنامه درسی ریاضی»، «دانش بدفهمیهای ریاضی» و «دانش متناسبسازی تدریس ریاضی با موقعیت» برای دانش های مورد نیاز آموزشگران ریاضی، تدوین شد.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
ترغیب نواندیشی در عرصه نظر و نوآوری در عرصه عمل برنامه ریزی درسی دریافت: 1400/7/15 | ویرایش نهایی: 1401/7/25 | پذیرش: 1401/1/10 | انتشار: 1401/7/5