دوره 10، شماره 19 - ( 1-1401 )                   دوره 10 شماره 19 صفحات 12-1 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


چکیده:   (834 مشاهده)
درگذشت نِل نادینگز فیلسوف بزرگ تعلیم ­وتربیت و صاحب نظریه اخلاق مراقبت، جرقه ­ای بود که درمورد بحران پژوهش ­های کیفی در رشته برنامه ­درسی و رتبه­ بندی و امتیازدهی مجله ­های علمی در ایران، اشاره­ای کنم. این مسئله سال­هاست که یکی از دغدغه­ های حرفه ­ای­م بوده و آشنایی بیشتر با سیر زندگی و آثار نادینگز، باعث شد که درنگ را جایز ندانم و دست­ کم، به طرح این دغدغه بپردازم. بدین­سبب این سرمقاله را که مبتنی بر آموزه ­های نادینگز است، در سه پرده تقدیم خوانندگان دوفصلنامه نظریه و عمل برنامه درسی می­ کنم.
 
متن کامل [PDF 325 kb]   (285 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: کمک به اصلاح و بازنگری برنامه‌های درسی مقاطع مختلف تحصیلی
دریافت: 1401/7/6 | ویرایش نهایی: 1401/7/7 | پذیرش: 1401/1/10 | انتشار: 1401/1/10

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.