%0 Journal Article %A Ghorbani, Hossein %A Mir shah jafari, Ebrahim %A Nasr, Ahmad reza %A neyestaniy, Mohamad Reza %T Designing and validation of Internship curriculum pattern based on Collaborative Autobiography in Teacher Education in Iran %J Journal of Theory & Practice in Curriculum %V 7 %N 14 %U http://cstp.khu.ac.ir/article-1-2820-fa.html %R %D 2019 %K Teacher education, Internship, Autobiography, Narrative inquiry, Collaborative learning, %X هدف پژوهش حاضر طراحی و اعتباربخشی الگوی مطلوب برنامۀدرسی کارورزی مبتنی بر خودشرح­ حال­ نویسی مشارکتی در نظام تربیت­ معلم ایران است. در این پژوهش تلاش شده است تا نخست با استفاده از روش اسنادپژوهی، منابع و متون تخصصی مرتبط با موضوع، مورد تحلیل قرار گیرد تا مبانی علمی خودشرح­ حال نویسی مشارکتی استخراج شده و متعاقبآ دلالت ­های عناصر برنامۀدرسی این نوع از کارورزی تدوین گردد. در گام دوم، پرسشنامۀ محقق ­ساخته تدوین و به منظور اعتباربخشی الگوی پیشنهادی از نظرات اساتید برنامۀدرسی و مدرسان واحدهای درسی کارورزی در دانشگاه فرهنگیان استفاده شده است. طبق یافته ­های پژوهش اجرای مطلوب برنامۀدرسی کارورزی نیازمند هم­یاری و فعالی ت­های مشارکتی و چندجانبه میان دانشجومعلمان، استادان و معلمان ­راهنما است و آنچه به این هم­یاری معنا می بخشد روایت­ ها و تجارب زندگی قابل پیوند با اهداف واحدهای درسی کارورزی و موضوعات درسی است. %> http://cstp.khu.ac.ir/article-1-2820-fa.pdf %P 395-442 %& 395 %! Designing and validation of Internship curriculum pattern %9 Research %L A-10-1031-1 %+ University of Isfahan %G eng %@ 2345-4938 %[ 2019