TY - JOUR JF - cstp JO - نظریه و عمل VL - 7 IS - 14 PY - 2019 Y1 - 2019/10/01 TI - Designing and validation of Internship curriculum pattern based on Collaborative Autobiography in Teacher Education in Iran TT - طراحی و اعتباربخشی الگوی برنامۀ درسی کارورزی مبتنی بر خود شرح حال نویسی مشارکتی در دانشگاه فرهنگیان N2 - هدف پژوهش حاضر طراحی و اعتباربخشی الگوی مطلوب برنامۀدرسی کارورزی مبتنی بر خودشرح­ حال­ نویسی مشارکتی در نظام تربیت­ معلم ایران است. در این پژوهش تلاش شده است تا نخست با استفاده از روش اسنادپژوهی، منابع و متون تخصصی مرتبط با موضوع، مورد تحلیل قرار گیرد تا مبانی علمی خودشرح­ حال نویسی مشارکتی استخراج شده و متعاقبآ دلالت ­های عناصر برنامۀدرسی این نوع از کارورزی تدوین گردد. در گام دوم، پرسشنامۀ محقق ­ساخته تدوین و به منظور اعتباربخشی الگوی پیشنهادی از نظرات اساتید برنامۀدرسی و مدرسان واحدهای درسی کارورزی در دانشگاه فرهنگیان استفاده شده است. طبق یافته ­های پژوهش اجرای مطلوب برنامۀدرسی کارورزی نیازمند هم­یاری و فعالی ت­های مشارکتی و چندجانبه میان دانشجومعلمان، استادان و معلمان ­راهنما است و آنچه به این هم­یاری معنا می بخشد روایت­ ها و تجارب زندگی قابل پیوند با اهداف واحدهای درسی کارورزی و موضوعات درسی است. SP - 395 EP - 442 AU - Ghorbani, Hossein AU - Mir shah jafari, Ebrahim AU - Nasr, Ahmad reza AU - neyestaniy, Mohamad Reza AD - University of Isfahan KW - Teacher education KW - Internship KW - Autobiography KW - Narrative inquiry KW - Collaborative learning UR - http://cstp.khu.ac.ir/article-1-2820-fa.html ER -