%0 Journal Article %A Zarei, Ahmad %A Dehghani, Marzieh %A Salehi, Keyvan %T The Analysis of Parent Involvement Restrictions in Secondary School: A Phenomenology Study %J Journal of Theory & Practice in Curriculum %V 7 %N 14 %U http://cstp.khu.ac.ir/article-1-2896-fa.html %R %D 2019 %K restrictions, parental involvement, Secondary school, phenomenology., %X چکیده: تقویت فرهنگ مشارکت والدین در فرایندهای مدیریتی و تربیتی مدارس، از نشانه‌های نظام آموزشی کارآمد به‌شمار می‌رود. پژوهش حاضر با هدف واکاوی محدودیت‌های مشارکت والدین در مدارس متوسطه انجام گرفته است. داده‌ها با استفاده از فن مصاحبه نیمه‌ساختارمند با 18 نفر از والدین، مدیران ، معلمان و دانش‌آموزان در سطح 3 مدرسه از منطقه 6 تهران گردآوری شده و بر اساس راهبرد کُلایزی تحلیل و مقوله بندی شده است. راهبرد های اعتباربخشی به داده ها با استفاده از روش­های ممیزی بیرونی ، چند سویه سازی، بازبینی اعضاء و درگیری طولانی مدت پژوهشگر در جریان مصاحبه انجام شده است. بر اساس نتایج این پژوهش، محدودیت­های مشارکت والدین/‌ مدرسه را می­توان در 3 مقوله کلی شامل عوامل مرتبط با مدرسه، عوامل مرتبط با والدین و عوامل مرتبط با نوجوانان معرفی نمود. %> http://cstp.khu.ac.ir/article-1-2896-fa.pdf %P 71-96 %& 71 %! The Analysis of Parent Involvement Restrictions in Secondary School: A Phenomenology Study %9 Research %L A-10-1128-1 %+ Tehran university %G eng %@ 2345-4938 %[ 2019