RT - Journal Article T1 - A Methodological Turn to Learning evaluation: An Inspired by Neuro-phenomenology JF - cstp YR - 2019 JO - cstp VO - 7 IS - 14 UR - http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3003-fa.html SP - 357 EP - 394 K1 - integral evaluation K1 - quantitative and qualitative methods K1 - neuro-phenomenology K1 - integral theory K1 - causal layered analysis AB - هدف اصلی این مقاله تبیین دشواری های رویکردهای ارزشیابی موجود و پیشنهاد رویکرد بدیلی برای رفع این دشواری هاست. بنابراین نخست رویکردهای موجود ارزشیابی مورد نقد و بررسی قرارگرفته اند، آنگاه با ابتنا به رویکرد عصب پدیدار شناسی و با الهام از تحلیل لایه ای علی، نظریه انتگرال ویلبر و منطق فازی، ارزشیابی انتگرال پیشنهاد شده است. مهمترین ویژگی های این رویکرد در ارزشیابی عبارتند از، نگرش هولوگرافیک به حیات پیچیده آدمی، در نظرگرفتن روابط علی، هیورستیک و متعامد ذهن، مغز، بدن و محیط در ارزشیابی و توجه هم زمان به لایه سطحی تجربه اجتماعی و داده های کمی و آن وجه از تجربیات یادگیرنده که پدیداری، اول شخص و مفهومی است. LA eng UL http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3003-fa.html M3 ER -