RT - Journal Article T1 - Lived Experiences in Teachers’ Soldier about to Work in Rural Primary Schools JF - cstp YR - 2019 JO - cstp VO - 7 IS - 14 UR - http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3062-fa.html SP - 231 EP - 260 K1 - Lived experiences K1 - soldier teachers K1 - elementary course AB - این پژوهش با هدف توصیف تجارب زیسته سرباز ‌‌معلمان از کار در مدارس ابتدایی روستایی انجام شد. مطالعه حاضر در سال تحصیلی 97-1396 با رویکرد کیفی، از نوع پدیدار شناسانه روان­شناختی، با نمونه­گیری هدف‌مند و با مصاحبه عمیق نیمه ساختار یافته با 12 نفر از سرباز معلمان شاغل در مناطق آموزش و پرورش هشترود و نظرکهریزی انجام گرفت. تجزیه و تحلیل متن مصاحبه‌ها به صورت دستی و با استفاده از الگوی کلایزی انجام شد. راهبرد­های اعتباربخشی به داده­ها با استفاده از روش­های ممیزی بیرونی ، چند سویه سازی، بازبینی اعضاء و درگیری طولانی مدت پژوهشگر در جریان مصاحبه انجام شده است. یافته‌ها‌ی حاصل از مصاحبه‌ها در چهار مرحله و با خوشه­های معنایی اصلی"انگیزه"، " چالش­های آموزشی" ، "منزلت و شأن معلمی"، "مسائل حرفه­ای" و"ابهام" و چندین خوشه معنایی فرعی استخراج شد. پیشنهاد می­شود با تدارک سازوکار قانونی، سرباز معلمان اجازه شرکت در آزمون استخدامی ماده 28 آموزش و پرورش را داشته باشند. در صورت قبولی و موفقیت در گذراندن دوره یکساله مهارت­ها و صلاحیت­های معلمی، از آن­ها در آموزش و پرورش استفاده شود. LA eng UL http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3062-fa.html M3 ER -