AU - Khalifeh Soltani, Sarasadat AU - Fathi vajargah, Kourosh AU - Fazeli, Nematollah AU - Arefi, Mahboubeh AU - Mehran, Golnar TI - Women Doctoral Students' Lived Experience of Gender in the Field of Education PT - JOURNAL ARTICLE TA - cstp JN - cstp VO - 7 VI - 14 IP - 14 4099 - http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3109-fa.html 4100 - http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3109-fa.pdf SO - cstp 14 AB  - جنسیت، درک و تفسیر متفاوتی از تجربۀ تربیتی را القاء می‌کند و درنتیجه، این تفاسیر متفاوت از تعاملات، و ظرفیت‌های بالقوه می توانند نگاهی تازه به آموزش عالی را فراهم سازند. مقاله حاضر با بهره‌گیری از پژوهش روایتی و با رویکرد نظری پساساختارگرایی به جنسیت در پی توصیف تجربه زیسته زنان دانشجو دکترا رشته علوم تربیتی و چگونگی درک و تفسیر آنان از جنسیت در طی مسیر تحصیل در آموزش عالی است. مشارکت‌کنندگان در پژوهش، شش تن از دانشجویان زن دکترا مشغول به تحصیل در رشته علوم تربیتی در یکی از دانشگاه‌های دولتی شهر تهران هستند که روایت‌هایشان از طریق دو مصاحبه گرداوری شد. مصاحبه نخست به صورت روایتی دربارۀ سفر تربیتی آن‎ها در آموزش عالی به صورت حضوری و مصاحبه دوم به صورت نیمه‌ساختاریافته باتمرکز بر موقعیت‌‌های خاص بازگو شده در مصاحبه نخست، از طریق پیام‌رسان‌های اینترنتی انجام شد. CP - IRAN IN - Tehran- shahid behesthi university LG - eng PB - cstp PG - 35 PT - Research YR - 2019