TY - JOUR JF - cstp JO - نظریه و عمل VL - 10 IS - 20 PY - 2022 Y1 - 2022/12/01 TI - identifying learnings and results of teachers' experiences in the field of art application in instruction and teaching TT - شناسایی آموزه ها و نتایج تجارب معلمان در زمینۀ کاربرد هنر در آموزش و تدریس N2 - مقاله حاضر حاصل روایت‌پژوهی درباره ویژگی‌ها و آموزه‌های تجارب معلمان در زمینه کاربرد هنر در آموزش و تدریس موضوعات غیر هنری است. این پژوهش از نوع پژوهش‌های کیفی است بدین سبب با روش نمونه‌گیری هدفمند از نوع موارد مطلوب، ۵۷ معلم انتخاب و حاصل گردآوری روایت و تجارب آنان، ۲۲ مورد بوده است. ابزار گردآوری روایت، مصاحبه و همچنین قالب نوشتاری از نوع پرسش‌نامه باز پاسخ بوده است که برخی از معلمان روایت‌های خود را به‌صورت مکتوب و برخی به‌صورت شفاهی ارائه نموده‌اند. تحلیل روایت‌ها از نوع تحلیل مضمون بوده و با روش کدگذاری سه‌مرحله‌ای برای استخراج مقوله‌ها و مضامین انجام شده است. پایایی یافته‌ها با ارائه نتایج به مشارکت‌کنندگان و همکار جهت رسیدن به اتکاپذیری و سازگاری، روایی آنها نیز با روش بازبینی کدها توسط مشارکت‌کنندگان بررسی شده است. یافته‌های پژوهش شامل سه دسته یافته مربوط به چرایی، چگونگی و نتایج کاربرد هنر در آموزش و تدریس می‌باشد. SP - 207 EP - 244 AU - garmabi, hassanali AD - Farhangian university KW - Teachers' experiences KW - art KW - instruction KW - teaching the experiences of teachers UR - http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3435-fa.html ER -