AU - kavianii, hasan AU - Liaghatdar, Mohammad Javad AU - zaman, bi bi eshrat AU - abediny, yasamin TI - Curriculum Design in the flipped classroom: the research synthesis Methods PT - JOURNAL ARTICLE TA - cstp JN - cstp VO - 6 VI - 11 IP - 11 4099 - http://cstp.khu.ac.ir/article-1-2788-fa.html 4100 - http://cstp.khu.ac.ir/article-1-2788-fa.pdf SO - cstp 11 AB  - کلاس معکوس یک راهکار برای ایجاد تغییرات مثبت در آموزش است، از این رو در پژوهش حاضر سعی شد بر اساس روش سنتزپژوهی، یک الگوی اجرایی جامع از اجرای این شیوۀ آموزشی ارائه گردد. جامعۀ آماری شامل کلیۀ مقالات علمی معتبر در زمینۀ اجرای کلاس معکوس بوده که باتوجه به جست و جوی منظم در پایگاه­های اطلاعاتی، بر اساس معیارهای ورود تعداد 1084 مقالۀ علمی شناسایی و در نهایت بر اساس معیارهای خروح تعداد 100 مقاله جهت تحلیل نهایی انتخاب شد. برای فراهم آوردن اطلاعات، از فرم کاربرگ طراحی شده توسط محقق برای گزارش و ثبت اطلاعات پژوهش­های اولیه استفاده گردید و جهت تحلیل یافته­ها از الگوی شش مرحله­ای سنتزپژوهی روبرتس با استفاده از روش‌های کدگذاری باز و محوری استفاده شد. طبق یافته­های بدست آمدۀ الگوی برنامه­ریزی درسی در کلاس معکوس شامل یک تغییر در ساختار کلاس درس می­باشد که نقش­ها و مسئولیت­هایی متفاوتی را برای مدرس و فراگیر ایجاد می‌‌کند. CP - IRAN IN - University of Esfahan LG - eng PB - cstp PG - 203 PT - Research YR - 2018