Journal of Theory & Practice in Curriculum
دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی
نظریه و عمل
Literature & Humanities
http://cstp.khu.ac.ir
1
admin
2345-4938
2783-0640
doi
https://www.sid.ir/journal/1118/fa
fa
jalali
1397
12
1
gregorian
2019
3
1
6
12
online
1
fulltext
fa
تبیین دانش عملی (مهارتها و فعالیتها) آموزشگر تربیت معلم مبتنی بر شایستگی عمل فکورانه
Explaining Practical Knowledge (Skills and Activities) of Teacher Educator based on Competencie’s Reflective Practice
انعکاس تجربیات جهانی و بین المللی در حوزه برنامه درسی
پژوهشي
Research
<strong>چکیده:</strong><br>
پژوهش حاضر با هدف تبیین دانش عملی (مهارت­ها و فعالیت­ها) آموزشگر تربیت معلم مبتنی بر شایستگی عمل فکورانه می­باشد. روش پژوهش تلفیقی: سنتز پژوهی است، با بررسی نظرات اندیشمندان و بزرگان تعلیم و تربیت در حوزه تربیت معلم و مبتنی بر عمل فکورانه تفسیر و تحلیل صورت گرفت. آنچه نتایج پژوهش تعیین دانش عملی نشان داد، "همکاری­های گروهی"، "دوره­های آموزشی یادگیری و یاددهی" و "استعداد و توانایی­های فردی معلمی" موجب شکل­گیری اصل «استعداد و توانایی­های فردی در کنار همکاری­های گروهی» است. "تشکل­های اجتماعی"، " تشکل­های تخصصی"، " تشکل­های مدرسه­ای" و " تشکل­های فرا مدرسه­ای" موجب شکل­گیری اصل «تشکل­های نامتجانس» است. "تجربیات مستقیم کلاس درس"، " توسعه کیفیت تجربیات آموزشی"، " تصمیم­گیری و عمل در موقعیت"، " مساله مبتنی بر موقعیت تربیتی" و " تعامل یادگیرنده و یاددهنده" موجب شکل­گیری اصل «تحلیل موقعیت تربیتی» است. " عمل عالمانه"، " ایجاد تغییر تربیتی" موجب شکل­گیری اصل «بسط تفکر در عمل» است.
The present research was conducted with the aim of explaining the practical knowledge (skills and activities) of teacher training teacher based on the skillfulness of action. The first step was to investigate the history of teacher training teachers and their global studies in accordance with the combined research methodology: Total Synthesis The text of the documents and handwritten writings of the great thinkers, called Education, was studied in this field. The result of this study is the facets of action in the practical knowledge (skills and activities) of the curriculum of teacher education teachers in four themes: "Individual talents and abilities along with group collaboration", "Disagregated formations", "Analysis" Educational Position "and" Development of Thinking in Action
دانش عملی برنامه درسی, آموزشگر تربیت معلم, شایستگی عمل فکورانه
Practical knowledge Curriculum, Teacher Educator, Competencie’s Reflective Practice
43
66
http://cstp.khu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1124-1&slc_lang=fa&sid=1
maryam
ghasemi
مریم
قاسمی
maryam_ghasemi2010@yahoo.com
10031947532846002806
10031947532846002806
Yes
غلامرضا
حاجی حسین نژاد
Hosseinnejad_1@yahoo.com
10031947532846002807
10031947532846002807
No
دانشگاه خوارزمی
نعمت اله
موسی پور
n_mousapour@yahoo.com
10031947532846002808
10031947532846002808
No
دانشگاه خوارزمی
علی
حسینی خواه
h.ali.tmu@gmail.com
10031947532846002809
10031947532846002809
No
دانشگاه خوارزمی