Journal of Theory & Practice in Curriculum
دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی
نظریه و عمل
Literature & Humanities
http://cstp.khu.ac.ir
1
admin
2345-4938
2783-0640
doi
https://www.sid.ir/journal/1118/fa
fa
jalali
1398
7
1
gregorian
2019
10
1
7
14
online
1
fulltext
fa
تبیین نظری روایت نگاری تاملی و توسعه حرفه ای دانشجو معلمان: ارائه مدل مفهومی مبتنی بر «سنتز فرا تفسیر»
Theoretical Clarification of Reflective Narrative Writing and Student Teachers Professional Development: Providing a conceptual Model Base on Meta- Interpretation Synthesis
ترغیب نواندیشی در عرصه نظر و نوآوری در عرصه عمل برنامه ریزی درسی
پژوهشي
Research
هدف: پژوهش حاضر قصد دارد به تبیین نظری روایت نگاری تاملی به عنوان یک راه کار توسعه حرفه ای در برنامه درسی کارورزی دانشجو معلمان بپردازد. روش: به کار گرفته شده «سنتز فرا تفسیر» است. ابتدا، ادبیات مطالعات بیست سال اخیر، با روش نظام مند تفسیر و نقد شدند تا لنزهای نظری متنوع و رایج مشخص شود. سپس، مطالعاتی که در خصوص کلید واژه های عنوان مدل نظری ارائه دادند، انتخاب و مولفه های آنها تحلیل گردید. نهایتاً، مفاهیم استخراج شده، مطابق با پارادایم های معرفتی دیدگاه ها طبقه بندی شدند. یافته ها: اولاً، یافته های مفهومی حاصل از مدل های نظری در ابعاد قابل ملاحظه ای (حدودا دوازده مفهوم) همدیگررا پوشش می دهند. دوماً، روایت نگاری تاملی و توسعه حرفه ای ترکیبی از یادگیری فردی و گروهی در زمینه های خصوصی و عمومی است. نتایج: ارائه یک مدل مفهومی و مقایسه آن با نقشه برنامه کارورزی دانشگاه فرهنگیان است. <br>
The article aim is theoretical clarification of reflective narrative writing as a professional development approach in student teacher internship curriculum. Method: meta interpretation is used in order to percept the relation between reflective narrative writing and professional development in three Steps: first, reflective narrative writing literature was reviewed to identify theoretical lenses. second, studies that suggest theoretical models on issues such as; <span dir="RTL">»</span>reflective<span dir="RTL">«</span>,<span dir="RTL">»</span>reflective practice<span dir="RTL">«</span>, <span dir="RTL">»</span>reflective narrative writing<span dir="RTL">«</span>, <span dir="RTL">»</span>professional development<span dir="RTL">«</span> were chosen and their findings were analysis conceptually.third, the excluded concepts were categorized in epistemological paradigms of previous lenses. Findings show the conceptual findings of theoretical models on four above issues are blanketed in notable aspects (about towleve concepts).Also, both reflective narrative writing and professional development are kinds of individual and collective learning. Providing a conceptual framework and comparing it with internship curriculum plan of Farhangiyan university are the study results.<br>
تامل, عمل تاملی,روایت نگاری تاملی, توسعه حرفه ای, سنتز فراتفسیر
reflective, reflective practice, reflective narrative writing, professional development, meta interpretive synthesis
149
192
http://cstp.khu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-274-1&slc_lang=fa&sid=1
Fatemeh
Asadollahi
فاطمه
اسداللهی
f_asadollahi709@yahoo.com
10031947532846004467
10031947532846004467
No
Tarbiyat Modares university
دانشگاه تربیت مدرس
Mahmood
Mehrmohammadi
محمود
مهر محمدی
mehrmohammadi_tmu@hotmail.com
10031947532846004468
10031947532846004468
Yes
تربیت مدرس
Ebrahim
Talaee
ابراهیم
طلایی
Ebrahim.Talaee@gima.com
10031947532846004469
10031947532846004469
No
تربیت مدرس
Javad
Hatami
جواد
حاتمی
Hatami52@yahoo.com
10031947532846004470
10031947532846004470
No
تربیت مدرس