Journal of Theory & Practice in Curriculum
دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی
نظریه و عمل
Literature & Humanities
http://cstp.khu.ac.ir
1
admin
2345-4938
2783-0640
doi
https://www.sid.ir/journal/1118/fa
fa
jalali
1401
9
1
gregorian
2022
12
1
10
20
online
1
fulltext
fa
طراحی برنامه آموزشی ویژه پرورش ادراک زیبایی شناختی دانشجو معلمان با رویکرد تعلیم و تربیت گفت و شنودی وتکیه بر تکالیف یادگیری آرتاگرافیک
The design of an educational program using dialogic approach to enhance aesthetic perception based on artographic learning tasks.
اشاعه و گسترش دانش برنامه درسی
پژوهشي
Research
<span style="font-size:11pt"><span style="line-height:107%"><span style="font-family:Calibri,sans-serif"><span dir="RTL" lang="FA" style="font-size:12.0pt"><span style="line-height:107%"><span b="" lotus="" style="font-family:">پژوهش حاضر با هدف طراحی یک برنامه آموزشی با رویکرد تعلیم و تربیت گفت و شنودی، ویژه پرورش ادراک زیبایی شناختی دانشجو معلمان، انجام شد. روش پژوهش کیفی و از نوع هنجاری بود. شرکت کنندگان پژوهش شامل دو گروه بودند. گروه اول از 13 نفر متخصص موضوعی در حوزه هنر تشکیل شده بود که با روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند. گروه دوم شامل 32 نفر از دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان بودند که 10 نفر از آنان به روش نمونه گیری در دسترس و 22 نفر دیگر به روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند. جهت گردآوری دادهها از ابزار مصاحبه نیمه ساختاریافته استفاده شد. جهت اتخاذ تصمیم درباره عناصر برنامه داده های حاصل از مصاحبه ها و بررسی منابع تخصصی هنر و زیبایی شناسی به ویژه آرتاگرافی تحلیل مضمونی و در هشت عنصر برنامه گفت و شنودی تدوین شد.</span></span></span></span></span></span><br>
<span style="font-size:11pt"><span style="line-height:107%"><span style="font-family:Calibri,sans-serif"><span style="font-size:12.0pt">The purpose of this study is to design an educational program using dialogic education approach to cultivate the aesthetic perception of student teachers using A/r/tographical learning tasks.The research was a qualitative one and opted for normative method consisting. Finally,11 learning tasks were developed.</span></span></span></span>
تعلیم و تربیت گفت و شنودی, تربیت هنری, تربیت معلم, ادراک زیبایی شناختی, پژوهش هنجاری, آرتاگرافی
dialogic education,normative method,aesthetic perception, A/r/tographical learning tasks.
357
394
http://cstp.khu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1913-1&slc_lang=fa&sid=1
GOLBARG
GHARIBPOUR
گلبرگ
غریب پور
golbaarggharibpour@gmail.com
10031947532846007595
10031947532846007595
No
Free Univercity
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز
Mahmoud
Mehrmohammadi
محمود
مهرمحمدی
Mehrmohammadimahmoud@gmail.com
10031947532846007596
10031947532846007596
Yes
Tarbiat Modaress University
دانشگاه تربیت مدرس
HAMIDREZA
REZAZADEH
حمیدرضا
رضا زاده
Rezazade1390@gmail.com
10031947532846007597
10031947532846007597
No
Free Univercity
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی
ALIREZA
ASSAREH
علیرضا
عصاره
Alireza_assareh@yahoo.com
10031947532846007598
10031947532846007598
No
Rajaei University
دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
FATEMEH ZAHRA
AHMADI
فاطمه زهرا
احمدی
midwife79@gmail.com
10031947532846007599
10031947532846007599
No
pajhoohesh
سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی