جلد 1، شماره 29 - ( 7-1393 )                   شماره 29 صفحات 140-124 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ostadhasanloo H, Abdolrahimi H, Jalilzadeh H. Impact of Information Technology in Developing and Improving the Quality of Education. Journal title 2014; 1 (29) :124-140
URL: http://erj.khu.ac.ir/article-1-27-fa.html
استادحسنلو حسین، عبدالرحیمی حسین، جلیل زاده حکیمه. تأثیر فناوری اطلاعات در توسعه و بهبود کیفیت آموزش. عنوان نشریه. 1393; 1 (29) :124-140

URL: http://erj.khu.ac.ir/article-1-27-fa.html


1- دانشگاه تهران
2- دانشگاه خوارزمی
چکیده:   (11821 مشاهده)

همزمان با تغییرات سریع فنون و مهارت‌ها و ظهور پدیده‌‌های نوین در فناوری اطلاعات و تأثیر آن‌ها بر شیوه‌ها و روش‌های زیستن فرایند یادگیری نیز که یکی از ارکان اساسی و بنیادین جوامع است متحول و دگرگون شده است. گسترش تحولات در عرصه فناوری اطلاعاتی و ارتباطی تاًثیرات چشمگیری روی جنبه‌های مختلف زندگی بشر برجای گذاشته است که در این میان بر آموزش نیز بی تاًثیر نبوده است، تا جایی که موجبات پیدایش نوع جدیدی از یادگیری به نام یادگیری الکترونیکی را فراهم آورده است، این در حالی است که آموزش و یادگیری الکترونیکی به عنوان پارادایمی جدید، توانسته است پاسخگوی حجم عظیمی از نظام آموزش و یادگیری کنونی باشد. در این مقاله، ضمن پرداختن به مفهوم یادگیری، یادگیری الکترونیکی، مزایا و ویژگی‌ها، اهمیت و ضرورت یادگیری الکترونیکی در سازمان‌ها به بررسی تاثیر فناوری اطلاعات بر بهبود و توسعه کیفیت یادگیری، محیط یادگیری و غیره خواهد پرداخت.

متن کامل [PDF 236 kb]   (5478 دریافت)    
نوع مطالعه: مقاله پژوهشی |
دریافت: 1395/1/15 | ویرایش نهایی: 1400/3/18 | پذیرش: 1395/1/15 | انتشار الکترونیک: 1395/1/15

فهرست منابع
1. Anderson & Elloumi, F. (2003). Theory And Practice of Online Learning (pp.6795). Athabasca University, Retrieved From cde. Athabas cau.ca/ onlinebook.
2. Anderson, John.R. (2005) Learning and Memory (An integrated approach).Carnegie Mellon University
3. Armitage, S. and O'Leary, R. (2003) E-learning series: A guide for learning technologist. Heslington: LTSN Generic Centre.
4. Bonk، C. J. (2002). Online training in an online world، retrieved from: CourseShare.com.
5. Garrison, D.R & Anderson, T. (2005). E Learning: A Framework for Research and Practice. Publisher: Rourledge Palmer. Retrieved from: http:// www. Taylor and Francis. Co. UK/ shopping- cast/ products.
6. Harris, M. (2000). Virtual Learning and the Network Society. London: Rutledge Palmer [DOI:10.1080/13691180010002189]
7. Hoy, W. and Miskel, Cecil, G. (2005).Educational admistration (Theory, research and practice), newyork, Randomhous.
8. Leonard, B. (1996). "Distance learning: work and training overlap", HR. Magazine, Vol. 4 No. 4, pp. 40-7.
9. Meridith Wentz, (2003). "Learning Effectiveness from a Student's Perspective, Teaching and Learning Center/College.
10. Minton، M. C. (2000). Is your organization ready for e learning? Seven key questions you need to answer. Communication Project Magazine. Retrieved from http://www.comproj.com/Minton.htm
11. Peter W. Stonebraker and James E. Hazeltine. (2004). "Virtual learning effectiveness: An examination of the process", Northeastern Illinois University, Chicago, Illinois, USA, The Learning Organization, Vol. 11 No. 3. [DOI:10.1108/09696470410532987]
12. Shea-Shultz، H.، & Fogarty، J. (2002). Online learning today: Strategies that work، San Francisco، CA: Barrett-Koehler.
13. Spiros Ap. Borotis، and Angeliki Poulymenakou (2004). E-Learning readiness components: key issues to consider before adopting e-Learning interventions. In e Learn 2004 Conference Proceedings، pp. 1622-1629، November.
14. Tucker. P. Jan & Gentry. R .Gary (2009). Developing an e-learning strategy in higher education. Journal of foresight.vol 11.No 2. [DOI:10.1108/14636680910950147]
15. Venugopal, R. Manjulik, S. (2002). The Changing Context of Higher Education in the 21st Century. In: Toward virtualization, open Distance Learning, London.
16. Abedini, A., and Farahani, A. (2009).Virtual University in Iran: the benefits and obstacles. International Conference on e learning and teaching. Tehran: University of Science and Technology.
17. Farhadi, Robabeh. (2005). ELearning: new paradigm in the information age. Journal of Information Science and Technology. Vol 1. No 1.
18. Shahraki poor, Hassan. Benisi, parinaz. (2006) . E learning. Peyke noor jurnal. Fourth year. Vol 3. pp 43 .
19. Razavi, Seyed Abbas. (2005). E learning. Journal of Educational Development. Vol 1.pp 55.

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه پژوهش‌های تربیتی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 |

Designed & Developed by : Yektaweb