جلد 5، شماره 37 - ( پاییز و زمستان 1397 )                   شماره 37 صفحات 105-76 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

davoudi M, ghorbani R, adel M, amirian M. An Analysis of Iranian EFL Teachers’ Perceptions of Reflective Teaching: A Qualitative Study. Journal title 2018; 5 (37) :76-105
URL: http://erj.khu.ac.ir/article-1-443-fa.html
داوودی محمد، قربانی رخساره، عادل محمدرضا، امیریان محمدرضا. بررسی نگرش معلمان زبان انگلیسی ایرانی در خصوص تفکر بازخوردی: پژوهش کیفی. عنوان نشریه. 1397; 5 (37) :76-105

URL: http://erj.khu.ac.ir/article-1-443-fa.html


1- حکیم سبزواری ، davoudi20100@gmail.com
2- حکیم سبزواری
چکیده:   (4642 مشاهده)
 هدف از این پژوهش بررسی نگرش معلمان زبان انگلیسی ایرانی در خصوص تفکر بازخوردی در تدریس بود. بدین­منظور مصاحبه نیم­ساختاری با نمونه هدفمند متشکل از 15 معلم زبان انگلیسی صورت گرفت. داده ها با کمک روش داده بنیاد مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. از تحلیل داده­ها 5 مقوله استخراج شد که به ترتیب به مقوله اصلی یعنی شناخت و آگهی از تفکر بازخوردی، عوامل مربوط به تدریس، عوامل مربوط به یادگیرنده، عوامل مربوط به معلم، مزایا و معایب تفکر بازخوردی نام­گذاری شدند. مقوله­های استخراج شده در محیط آموزش زبان مورد بحث قرار گرفتند. نتایج بدست آمده نشان می­دهد شرکت­کنندگان به ارزش و اهمیت تفکربازخوردی واقفند. نتایج نشان داد عوامل تدریس، عوامل مربوط به یادگیرنده و عوامل مربوط به معلم از مولفه­های اصلی تدریس تفکر بازخوردی به­شمار می­روند. مربیان برنامه­های تربیت معلم می­توانند از نتایج این تحقیق جهت ترویج تفکر بازخوردی در دوره­های آموزشی و طراحی و برنامه­ریزی این روش تدریس استفاده کنند.
متن کامل [PDF 1654 kb]   (1474 دریافت)    
نوع مطالعه: مقاله پژوهشی | موضوع مقاله: فلسفه تعلیم و تربیت
دریافت: 1396/12/12 | ویرایش نهایی: 1400/8/19 | پذیرش: 1397/12/21 | انتشار الکترونیک: 1397/12/21

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه پژوهش‌های تربیتی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 |

Designed & Developed by : Yektaweb