davoudi M, ghorbani R, adel M, amirian M. An Analysis of Iranian EFL Teachers’ Perceptions of Reflective Teaching: A Qualitative Study. Journal title 2018; 5 (37) :76-105
URL:
http://erj.khu.ac.ir/article-1-443-fa.html
داوودی محمد، قربانی رخساره، عادل محمدرضا، امیریان محمدرضا. بررسی نگرش معلمان زبان انگلیسی ایرانی در خصوص تفکر بازخوردی: پژوهش کیفی. عنوان نشریه. 1397; 5 (37) :76-105
URL: http://erj.khu.ac.ir/article-1-443-fa.html
1- حکیم سبزواری ، davoudi20100@gmail.com
2- حکیم سبزواری
چکیده: (4648 مشاهده)
هدف از این پژوهش بررسی نگرش معلمان زبان انگلیسی ایرانی در خصوص تفکر بازخوردی در تدریس بود. بدینمنظور مصاحبه نیمساختاری با نمونه هدفمند متشکل از 15 معلم زبان انگلیسی صورت گرفت. داده ها با کمک روش داده بنیاد مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. از تحلیل دادهها 5 مقوله استخراج شد که به ترتیب به مقوله اصلی یعنی شناخت و آگهی از تفکر بازخوردی، عوامل مربوط به تدریس، عوامل مربوط به یادگیرنده، عوامل مربوط به معلم، مزایا و معایب تفکر بازخوردی نامگذاری شدند. مقولههای استخراج شده در محیط آموزش زبان مورد بحث قرار گرفتند. نتایج بدست آمده نشان میدهد شرکتکنندگان به ارزش و اهمیت تفکربازخوردی واقفند. نتایج نشان داد عوامل تدریس، عوامل مربوط به یادگیرنده و عوامل مربوط به معلم از مولفههای اصلی تدریس تفکر بازخوردی بهشمار میروند. مربیان برنامههای تربیت معلم میتوانند از نتایج این تحقیق جهت ترویج تفکر بازخوردی در دورههای آموزشی و طراحی و برنامهریزی این روش تدریس استفاده کنند.
نوع مطالعه:
مقاله پژوهشی |
موضوع مقاله:
فلسفه تعلیم و تربیت دریافت: 1396/12/12 | ویرایش نهایی: 1400/8/19 | پذیرش: 1397/12/21 | انتشار الکترونیک: 1397/12/21