TY - JOUR JF - erj JO - VL - 5 IS - 37 PY - 2018 Y1 - 2018/11/01 TI - An Analysis of Iranian EFL Teachers’ Perceptions of Reflective Teaching: A Qualitative Study TT - بررسی نگرش معلمان زبان انگلیسی ایرانی در خصوص تفکر بازخوردی: پژوهش کیفی N2 - هدف از این پژوهش بررسی نگرش معلمان زبان انگلیسی ایرانی در خصوص تفکر بازخوردی در تدریس بود. بدین­منظور مصاحبه نیم­ساختاری با نمونه هدفمند متشکل از 15 معلم زبان انگلیسی صورت گرفت. داده ها با کمک روش داده بنیاد مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. از تحلیل داده­ها 5 مقوله استخراج شد که به ترتیب به مقوله اصلی یعنی شناخت و آگهی از تفکر بازخوردی، عوامل مربوط به تدریس، عوامل مربوط به یادگیرنده، عوامل مربوط به معلم، مزایا و معایب تفکر بازخوردی نام­گذاری شدند. مقوله­های استخراج شده در محیط آموزش زبان مورد بحث قرار گرفتند. نتایج بدست آمده نشان می­دهد شرکت­کنندگان به ارزش و اهمیت تفکربازخوردی واقفند. نتایج نشان داد عوامل تدریس، عوامل مربوط به یادگیرنده و عوامل مربوط به معلم از مولفه­های اصلی تدریس تفکر بازخوردی به­شمار می­روند. مربیان برنامه­های تربیت معلم می­توانند از نتایج این تحقیق جهت ترویج تفکر بازخوردی در دوره­های آموزشی و طراحی و برنامه­ریزی این روش تدریس استفاده کنند. SP - 76 EP - 105 AU - davoudi, mohammad AU - ghorbani, rokhsareh AU - adel, mohammadreza AU - amirian, mohammadreza AD - Hakim sabzevari KW - Grounded Theory KW - Perceptions KW - Teacher KW - Reflective Teaching UR - http://erj.khu.ac.ir/article-1-443-fa.html DO - 10.52547/erj.5.37.76 ER -