%0 Journal Article %A abedini baltork, meimanat %T Virtual Teaching and Its Challenges in Corona Era from the Perspective of Mazandaran University Female Faculty Members: A Phenomenological Study %J Journal title %V 8 %N 42 %U http://erj.khu.ac.ir/article-1-909-fa.html %R 10.52547/erj.8.42.141 %D 2021 %K Corona, lived experience, women, faculty member, %X هدف پژوهش حاضر مطالعه چالش‌‌های آموزش مجازی در دوران کرونا از منظر تجربه زیسته بانوان هیأت علمی دانشگاه مازندران بوده است. طرح پژوهش حاضر کیفی و روش مورد استفاده پدیدار شناسی بود. جامعه آماری شامل بانوان هیأت علمی دانشگاه مازندران در سال تحصیلی 1400-1399 که روی هم 71 عضو بود. داده‌‌های کیفی با استفاده از مصاحبه نیمه ساختاریافته از 20 نفر جمع‌‌آوری و اعتبار و روایی پژوهش بر اساس اعتبار، انتقال پذیری، قابلیت اطمینان و قابلیت تأیید بررسی و تأیید گردید. روش تجزیه و تحلیل داده‌‌ها در پژوهش حاضر، تحلیل مضمون(فراگیر، سازمان‌‌دهنده و فراگیر) بود. نتایج نشان داد بانوان با چالش‌‌های مختلفی در آموزش مجازی مواجه شدند که در قالب 1 مضمون فراگیر، 3 مضمون سازمان‌‌دهنده و 9 مضمون پایه دسته‌‌بندی شدند. تغییر در سبک تدریس، زیر ساخت‌‌ها و امکانات و عدم همکاری دانشجویان از مضامین سازمان‌‌دهنده‌‌ی بدست آمده می‌‌باشد. هر مضمون سازمان‌‌دهنده نیز از چند مضمون پایه تشکیل می‌‌شود که شامل تغییر در سبک آموزش و تدریس و زمان بر بودن؛ چالش‌‌های زیرساخت‌‌های دانشگاه، امکانات استاد، امکانات دانشجو و زیرساخت‌‌های بنیادی؛ جدی نگرفتن آموزش‌‌های مجازی، بی توجهی به کلاس درس و انتظارات نامعقول دانشجویان از جمله مضامین پایه بوده که مشارکت کنندگان به عنوان چالش آموزش‌‌های مجازی در دوران کرونا بدان اشاره نمودند. در نهایت، آموزش مجازی و کلاس الکترونیکی که تا حال در دانشگاه‌‌های ایران مورد توجه قرار نگرفته بود، با ورود این ویروس مرکز توجه قرار گرفت که به دلیل همین مسأله با چالش‌‌های بسیاری مواجه شد. شناسایی چالش‌‌ها، اولین گام جهت برطرف نمودن آن می‌‌باشد تا سازمان‌‌های وابسته به آن در این راستا گام بردارند. %> http://erj.khu.ac.ir/article-1-909-fa.pdf %P 141-161 %& 141 %! %9 Research Paper %L A-10-3583-1 %+ University of mazandaran %G eng %@ 1024-3402 %[ 2021