%0 Journal Article %T The impact of Merrill instructional design model and ADDIE in learning and retention epidemiology of medical Science University of Tehran %J Journal title %V 3 %N 32 %U http://erj.khu.ac.ir/article-1-57-fa.html %R 10.18869/acadpub.erj.3.32.119 %D 2016 %K Instructional Design, Merrill instructional design model and ADDIE, learning and retention, epidemiology, medical Science University Students., %X این پژوهش با هدف بررسی تاثیر الگوی طراحی آموزشی مریل و ا دی دی آی ای بر یادگیری و یادداری درس اپیدمیولوژی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال تحصیلی 93-92 انجام شده است. روش تحقیق روش آزمایشی بوده کل جامعه آماری 98 نفر بودند که به طور تصادفی به سه کلاس 30 نفره برای انجام سه روش آموزشی(مریل، ا دی دی آ ای و سنتی) تقسیم شد. آزمون پیشرفت تحصیلی محقق ساخته استفاده شد. داده‌ها با استفاده از آمار توصیفی و آمار استنباطی(آزمونt) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت که شامل نتایج زیر بود: میزان یادگیری و یادداری دانشجویانی که با الگوی طراحی آموزشی مریل و ا دی دی آ ای آموزش دیده بودند بیشتر از دانشجویان آموزش دیده با شیوه رایج کلاس درس بود. میزان زوال یادداری در آموزش از طریق دو الگوی گروه آزمایشی کمتر از شیوه سنتی است. بین میزان یادگیری و یادداری با دو الگوی طراحی رابطه معنی‌داری حاصل نشد. %> http://erj.khu.ac.ir/article-1-57-fa.pdf %P 117-131 %& 117 %! %9 Research Paper %L A-10-83-1 %+ %G eng %@ 1024-3402 %[ 2016