%0 Journal Article %A barat dastjerdi, negin %A yusofi, elham %T Exploration of Relationship Between Usage of Information and Communication Technology (ICT) Tools and Critical Thinking Desposition Among Distance Education Students %J Journal title %V 3 %N 33 %U http://erj.khu.ac.ir/article-1-60-fa.html %R 10.18869/acadpub.erj.3.33.45 %D 2017 %K Critical thinking, Information and Communication Technology (ICT), Distance education, %X یکی از اهداف اصلی در آموزش مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات، پرورش مهارت­های تفکر انتقادی است. تفکر انتقادی برای زیستن اندیشمندانه و سازگاری با تغییرات و تحولات سریع اجتماعی ضروری است. از این رو هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه میان استفاده از ابزارهای فناوری اطلاعات و ارتباطات با میزان گرایش به تفکر انتقادی در دانشجویان آموزش از راه دور بود. روش پژوهش توصیفی پیمایشی بود. جامعه آماری دانشجویان پیام نور (آموزش از راه دور) شهر اصفهان بودند که 100 نفر آنها به طور تصادفی به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابراز گردآوری داده­ها، پرسشنامه استفاده از ICT و پرسشنامه گرایش به تفکر انتقادی کالیفرنیا بود. یافته­ها نشان داد میانگین نمره­های کل گرایش به تفکر انتقادی دانشجویان 31/276 بود که نشان­دهنده گرایش متزلزل است. همچنین میان میزان آشنایی با ابزارهای فناوری اطلاعات و ارتباطات، اهداف علمی- پژوهشی و اهداف آگاهی از اخبار و اطلاعات با گرایش به تفکر انتقادی رابطه معناداری مشاهده شد. %> http://erj.khu.ac.ir/article-1-60-fa.pdf %P 47-62 %& 47 %! %9 Research Paper %L A-10-863-1 %+ %G eng %@ 1024-3402 %[ 2017