Journal title
عنوان نشریه
Literature & Humanities
http://erj.khu.ac.ir
1
admin
1024-3402
1024-3402
doi
fa
jalali
1397
6
1
gregorian
2018
9
1
5
36
online
1
fulltext
fa
بررسی میزان اعتماد پذیری برنامه آموزش فلسفه برای کودکان ( p4c)در فعالیتهای پرورشی بر کاهش احساس نیاز به بیان کلامی وبیان فیزیکی خشم دردانش آموزان پسرمقطع متوسطه مدارس شهر تهران
The investigation of the level of reliability of teaching philosophy (p4c) in Education activities on first grade male students' And the felt the need to reduce verbal expressed anger And felt the need to reduce physical expressed anger in public in Tehran High school
فلسفه تعلیم و تربیت
Educational Philosophy
مقاله پژوهشی
Research Paper
<p dir="RTL" style="margin-right:-57.05pt;">هدف ازپژوهدف پژوهش حاضربررسی میزان اعتمادپذیری برنامه آموزش فلسفه(<span dir="LTR">p4c</span>)،درفعالیتهای پرورشی به منظورکاهش احساس نیازبه بیان کلامی<strong>و</strong>بیان فیزیکی خشم دردانش آموزان پسر یایه اول مقطع متوسطه مدارس منطقه 14شهرتهران بوده است.پژوهش ازنوع تحقیقات کاربردی وبه روش نیمه تجربی با طرح تحقیق آزمون مقدماتی ونهایی باگروه شاهد بدون استفاده ازگزینش تصادفی انجام شد.جامعه آماری پژوهش،کلیه دانش آموزان پسرپایه اول مقطع متوسطه دوره دوم منطقه14 مشغول به تحصیل، درسال 1393-1394،که تعداد 2994 نفربودند.حجم نمونه آماری60 نفرازدانش آموزان که دردوگروه30 نفری تجربی وگواه به صورت غیرتصادفی قرار گرفتند.پس ازبرگزاری دوره آموزش(<span dir="LTR">p4c</span>)، به منظورجمع آوری داده ها ازپرسشنامه بیان حالت هیجانی وصفت شخصیتی خشم اسپیلبرگر2(<span dir="LTR">STAXI-2</span>)وبرای تجزیه وتحلیل داده هاعلاوه برآمارتوصیفی ازآزمون تحلیل کوواریانس،بااستفاده از نرم افزار <span dir="LTR">SPSS</span>استفاده شد.یافته های حاصل ازاین تحقیق،به سوال کلی که آیا اجرای برنامه آموزش فلسفه برای کودک درفعالیتهای پرورشی <strong>بر</strong>کاهش احساس نیاز به بیان کلامی وبیان فیزیکی خشم دردانش آموزان پسرمقطع متوسطه تأثیر دارد یاخیر،پاسخ داده وتأیید نموده.</p>
<p class="Els-1storder-head" style="margin: 12pt -49.65pt 12pt -57.05pt;"><span style="font-size: 11pt;">The aim </span>The aim of this study is to investigate the level of reliabilityof teaching philosophy (p4c) inActivitieseducation,and the felt the need to reduce verbal expressed anger and felt the need to reduce physical expressed anger in public in Tehran High school of the14<sup>th</sup>district of Tehran.This study is an applied research project that was conducted with quasi-experimental method and preliminary and final test with a control group without randomly selection.The study sample contains all high school male students of the 14<sup>th</sup> district ofTehran enrolled in the academic year of 2014-2015.The sample size of the study was60students that were non-randomly placed in two groups of 30experimental and 30control subjects.After running the PhilosophyforChildren program,in order toassess students’ strategies to control their anger, the researcher used the State-Trait Anger Expression Inventory- 2 Spielberger(STAXI-2).In order to test the hypothesis, ANCOVA, the analysis of covariance And using performed SPSS software.call the validity and reliabilityof the programof Philosophy for Children two hypotheses were confirmed.<span style="font-size: 11pt;"> </span></p>
آموزش فلسفه برای کودکان(p4c), , خشم, فعالیتهای پرورشی
Philosophy for Children, anger
92
114
http://erj.khu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-869-1&slc_lang=fa&sid=1
مریم
جناب زاده رودباری
mjenab2011@yahoo.com
10031947532846002110
10031947532846002110
No
دانشجوی علوم و تحقیقات
فهیمه
انصاریان
f.ansarian110@yahoo.com
10031947532846002111
10031947532846002111
Yes
دانشگاه ازاد تهران مرکز
عزت اله
نادری
e-naderi@srbiau.ac.ir
10031947532846002112
10031947532846002112
No
علوم و تحقیقات