Shirmohammadi Y, Aryafard Q. The effect of information quality from online-to-offline-based mobile shopping applications on brand reputation of applications through the information systems success model with perceived privacy protection. Human Information Interaction 2023; 10 (3)
URL:
http://hii.khu.ac.ir/article-1-3113-fa.html
شیرمحمدی یزدان، آریافرد قاسم. اثر کیفیت اطلاعات از اپلیکیشنهای خرید موبایلی آنلاین به آفلاین بر آوازه برند اپلیکیشنها از طریق مدل موفقیت سیستمهای اطلاعاتی با حفاظت از حریم خصوصی درک شده. تعامل انسان و اطلاعات. 1402; 10 (3)
URL: http://hii.khu.ac.ir/article-1-3113-fa.html
گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیامنور، تهران، ایران
چکیده: (2887 مشاهده)
هدف: هدف اصلی این پژوهش کشف تأثیرگذاری کیفیت اطلاعات (شامل کیفیت اطلاعات ذاتی و کیفیت اطلاعات متنی) و کیفیت خدمات (شامل کیفیت خدمات مناسب و کیفیت خدمات در دسترس) درک شده از اپلیکیشنهای خرید موبایلی آنلاین به آفلاین با حفاظت از حریم خصوصی درک شده بر شعف گردشگران و آوازه برند گردشگری است.
روش پژوهش: این پژوهش بر مبنای هدف کاربردی و روش انجام کار، توصیفی، همبستگی است. روابط زوجی متغیرها با آزمون همبستگی پیرسون و مدل مفهومی پژوهش با آزمون مدلسازی معادلات ساختاری با نرمافزار ایموس، همچنین روابط میانجیگری با استفاده از روش سوبل آزمون شد.
یافتهها: یافتهها بیانگر این بود که کیفیت اطلاعات (شامل کیفیت اطلاعات ذاتی و کیفیت اطلاعات متنی) و کیفیت خدمات (شامل کیفیت خدمات مناسب و کیفیت خدمات در دسترس) درک شده از اپلیکیشنهای خرید موبایلی آنلاین به آفلاین با حفاظت از حریم خصوصی درک شده بر شعف گردشگران و آوازه برند گردشگری مؤثر است و تمامی فرضیات تأیید شدند.
نتیجهگیری: پژوهش حاضر مدل تأثیر موفقیت سیستمهای اطلاعاتی با حفاظت از حریم خصوصی درک شده بر آوازه برند گردشگری تأیید میکند. نتایج نشان داد که گردشگران، بهویژه گردشگران اروپایی در ایران، به کیفیت اطلاعات ارائه شده در اپلیکیشنهای خرید موبایل اهمیت میدهند. کیفیت اطلاعات ذاتی و متنی تأثیر قابلتوجهی بر ادراک گردشگران از کیفیت اطلاعات دارند و بر شعف گردشگر نیز مؤثر هستند. راحتی و دسترسی بالا به طور مثبت کیفیت خدمات درک شده پلتفرمهای آنلاین به آفلاین را افزایش میدهد. حفاظت از حریم خصوصی یک عامل حیاتی در ایجاد شعف گردشگران است. همچنین شعف گردشگران بر آوازه برند گردشگری تأثیر میگذارد؛ بنابراین کسبوکارهای گردشگری میتوانند از این اپلیکیشنها بهره ببرند. مدیران باید بررسی کنند که سیستمهای امنیتی آنها حریم خصوصی گردشگران را نقض نمیکند تا به طور مستقیم به ایجاد شعف گردشگر و آوازه برند کمک کند.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي