Human Information Interaction
تعامل انسان و اطلاعات
Human Information Interaction
Literature & Humanities
http://hii.khu.ac.ir
1
admin
2423-7418
2423-7418
doi
fa
jalali
1399
3
1
gregorian
2020
6
1
7
1
online
1
fulltext
fa
میزان آشنایی و کاربرد فناوریهای هوشمند بر مدیریت ارتباط با مشتری
Familiarity and application of smart technologies on customer relationship management
تخصصي
Special
پژوهشي
Research
<strong><span style="font-style:normal;"><span style="font-family:B Mitra;"><span style="font-size:10.0pt;">زمینه و هدف:</span></span></span></strong><span style="font-style:normal;"><span style="font-family:B Mitra;"><span style="font-size:10.0pt;"> پژوهش حاضر با هدف میزان آشنایی و استقبال کتابداران از مولفههای فناوریهای هوشمند (شناسه امواج رادیویی، پاسخ سریع، ارتباطات میدان نزدیک و فناوری تلفن همراه هوشمند) و رابطه آن با مدیریت ارتباط با مشتری انجام شد.</span></span></span><span style="font-style:normal;"><span style="font-family:B Mitra;"><span style="font-size:10.0pt;"></span></span></span><br>
<strong><span style="font-family:B Mitra;">روش پژوهش:</span></strong><span style="font-family:B Mitra;"> پژوهش حاضر کاربردی و با روش پیمایشی صورت گرفته وجمع آوری اطلاعات از طریق پرسشنامه محقق ساخته بر اساس پرسشنامه استوکیچ و همکاران (2018) انجام گرفته است. جامعه­ی آماری آن کلیه کتابداران کتابخانههای عمومی استان اردبیل بالغ بر 160 نفر است؛ و اطلاعات به دست آمده از پاسخگویان با استفاده از روش آمار توصیفی</span> <span style="font-family:B Mitra;">واستنباطی از جمله میانگین، انحراف و ضریب همبستگی پیرسون مورد تحلیل قرارگرفت.</span><br>
<strong><span style="font-style:normal;"><span style="font-family:B Mitra;"><span style="font-size:10.0pt;">یافتهها:</span></span></span></strong><span style="font-style:normal;"><span style="font-family:B Mitra;"><span style="font-size:10.0pt;"> نتایج نشان داد میزان آشنایی کتابداران از مولفههای فناوریهای هوشمند (شناسه امواج رادیویی، پاسخ سریع، ارتباطات میدان نزدیک و فناوری تلفن همراه هوشمند) در سطح متوسط است. میزان علاقهمندی و استقبال کتابداران از مولفههای فناوریهای هوشمند در سطح بالاتر از میانگین سطح متوسط (3) و نزدیک به سطح مطلوب و مطلوب است. از دیدگاه کتابداران در صورت بکارگیری فناوریهای هوشمند، میزان بهرهوری و کارایی کتابداران از مولفههای فناوریهای هوشمند در سطح بالاتر از میانگین سطح متوسط (3) و نزدیک به سطح مطلوب و مطلوب است. بین مولفههای متغیر آشنایی با فناوریهای هوشمند» به غیر تلفن همراه هوشمند با مولفه کیفیت خدمات از متغیر مدیریت ارتباط با مشتری رابطه معنی داری وجود ندارد. بین مولفههای متغیر آشنایی با فناوریهای هوشمند با مولفههای رضایت کاربر و وفاداری کاربر از متغیر مدیریت ارتباط با مشتری رابطه معنی داری وجود دارد.</span></span></span><br>
<strong><span style="font-style:normal;"><span style="font-family:B Mitra;"><span style="font-size:10.0pt;">نتیجهگیری:</span></span></span></strong><span style="font-style:normal;"><span style="font-family:B Mitra;"><span style="font-size:10.0pt;"> در صورت بکارگیری فناوریهای هوشمند بویژه فناوری تلفن هوشمند مدیریت ارتباط با مشتری در کتابخانهها بهبود مییابد.</span></span></span>
<strong>Aim</strong>: The purpose of the study is to examine familiarity and application of smart technologies {Radio-frequency identification (RFID), Quick Response code(QR), Near-Field-Communication Mobile (NFC)} on customer relationship management (CRM).<br>
<strong>Methodology</strong>: An applied study collecting data via Stokić, Stojanović, Bogdanović, Despotović-Zrakić, Radenković questionnaire. Population consisted of 160 Public librarians in Ardabil province. Data analyzed by Pearson Correlation Coefficients. <br>
<strong>Results</strong>: With the advent of information technology, most library services have been transformed. Findings shows that understanding and application of smart technologies is at an average level and reception of smart technologies is in decent condition. Librarians have faith in smart technologies and the level of productivity and efficiency of librarians from the components of intelligent technologies is at a higher than average and close to the desired level. There is no significant relationship between the components of the variable "Introduction to smart technologies" to non-smart phones and the component of service quality from the variable of customer relationship management. Also, there is a significant relationship between the components of "familiarity per smart technologies" with the components of user satisfaction and user loyalty of the variable of customer relationship management.<br>
<strong>Conclusion:</strong> Using smart technologies, notably smart phone technology, improves customer relationship management in libraries.
فناوریهای هوشمند, کتابخانههای عمومی, مدیریت ارتباط با مشتری, کتابداران
Smart Technologies, Public Libraries, Customer Relationship Management, Libraries, NFC: Near-Field-Communication, RFID: Radio-frequency identification, Mobile, QR: Quick Response code.
45
55
http://hii.khu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-741-1&slc_lang=fa&sid=1
reza
karimi
رضا
کریمی
karimirez@gmail.com
10031947532846004940
10031947532846004940
Yes
University of Qom
دانشگاه قم
Bahram
Adel marini
بهرام
عادل مرئی
bahramadel53@gmail.com
10031947532846004941
10031947532846004941
No
MSc in KIS, Iran Public Libraries Foundation
کارشناس ارشد علم اطلاعات و دانششناسی، نهاد کتابخانههای عمومی کشور
mohammadreza
Nasiri
محمدرضا
نصیری
mrnasiri1989@gmail.com
10031947532846004942
10031947532846004942
No
MSc Student of Knowledge and Information science,University of Qom, Qom, Iran
دانشگاه قم