Human Information Interaction
تعامل انسان و اطلاعات
Human Information Interaction
Literature & Humanities
http://hii.khu.ac.ir
1
admin
2423-7418
2423-7418
doi
fa
jalali
1400
6
1
gregorian
2021
9
1
8
2
online
1
fulltext
fa
بررسی رابطه عوامل فناورانه مؤثر بر بهبود مهارتهای مدیریت دانش شخصی بین دانشجویان کارشناسیارشد دانشگاه شهید چمران اهواز
Investigating the relationship between technological factors affecting the improvement of personal knowledge management skills among master students of Shahid Chamran University of Ahvaz
تخصصي
Special
پژوهشي
Research
<span style="font-size:16px;"><span style="font-family:nasimYW;"><strong><span style="background-color:#dddddd;">هدف:</span></strong> بررسی وضعیت مهارت های مدیریت دانش شخصی دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه شهید چمران اهواز و بررسی تأثیر عوامل فناورانه بر بهبود مهارتهای مدیریت دانش شخصی از دیدگاه دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه شهید چمران اهواز.</span></span>
<div style="text-align: justify;"><span style="font-size:16px;"><span style="font-family:nasimYW;"><strong><span style="background-color:#dddddd;">روش:</span></strong><span style="background-color:#dddddd;"> </span>این پژوهش از نوع تحقیقات توصیفی ـ تحلیلی است. روش انجام تحقیق پیمایشی می باشد که قابلیت تعمیم نتایج یکی از مهمترین مزایای آن به شمار می رود. از آن جا که این تحقیق به بررسی تأثیر عامل فناورانه بر مهارتهای مدیریت دانش شخصی می پردازد از نوع همبستگی است. </span></span></div>
<div style="text-align: justify;"><span style="font-size:16px;"><span style="font-family:nasimYW;"><strong><span style="background-color:#dddddd;">یافته­ها:</span></strong><span style="background-color:#dddddd;"> </span> نتایج پژوهش نشان داد وضعیت دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه شهید چمران اهواز از لحاظ برخورداری از مهارتهای مدیریت دانش شخصی در وضع مطلوب قرار دارد. میانگین این عوامل بالاتر از حد متوسط است. همچین مشخص شد عوامل فناورانه بر بهبود مهارتهای مدیریت دانش شخصی در بین دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز موثر هستند. با ارتقا یک واحد عوامل فناورانه، مهارت های مدیریت دانش شخصی 2.649 واحد افزایش پیدا خواهد کرد.</span></span><span dir="LTR"><span style="font-size:8.0pt;"></span></span></div>
<div style="text-align: justify;"><span style="font-size:16px;"><span style="font-family:nasimYW;"><strong><span style="background-color:#dddddd;">نتیجه گیری:</span> </strong>عوامل فردی مانند دانش و تجربه، ویژگیهای شخصیتی و روانی، توانایی برقراری ارتباط با دیگران و توانایی به کارگیری فناوری از جمله مواردی است که بر مدیریت دانش شخصی افراد تأثیر می گذارند. علاوه براین، امکانات سازمانی و فرهنگ حاکم بر سازمان نیز بر مدیریت دانش شخصی تأثیر می گذارد. وضعیت دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه شهید چمران اهواز از لحاظ برخورداری از مهارتهای مدیریت دانش شخصی در وضع مطلوب قرار دارد. میانگین این عوامل بالاتر از حد متوسط است. می توان پذیرفت با اطمینان <span dir="LTR">95</span>% که وضعیت دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه شهید چمران اهواز از لحاظ برخورداری از مهارتهای مدیریت دانش شخصی مناسب و در سطح مطلوب قرار دارد، عوامل فناورانه بر بهبود مهارتهای مدیریت دانش شخصی در بین دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز موثر هستند.</span></span></div>
<div style="text-align: justify;"><strong>Background:</strong> To investigate the status of personal knowledge management skills of graduate students of Shahid Chamran University of Ahvaz and the effect of technological factors on improving personal knowledge management skills from the perspective of graduate students of Shahid Chamran University of Ahvaz.<br>
<strong>Method:</strong> This is a survey research method in which the ability to generalize the results is one of the most important advantages. The study investigates the effect of technological factor on personal knowledge management skills.<br>
<strong>Finding</strong>: The results showed that graduate students at Shahid Chamran University are in good condition in terms of personal knowledge management skills. The technological factors is above average. Also, technological factors are effective in improving personal knowledge management skills among students at Shahid Chamran University in Ahvaz. By upgrading one unit of technological factors, personal knowledge management skills will increase by 2,649 units.<br>
<strong>Conclusion</strong>: Individual factors such as knowledge and experience, personality and psychological characteristics, the ability to communicate with others and to use technology are among the factors that affect the management of personal knowledge. In addition, organizational facilities and the culture that governs the organization also affect the management of personal knowledge. The situation of graduate students at Shahid Chamran University is in good condition in terms of personal knowledge management skills. The average factors is above normal. It can be accepted with 95% confidence that the personal knowledge management skills state of graduate students at Shahid Chamran University is appropriate and at the anticipated level, technological factors are effective in improving personal knowledge management skills among students at Shahid Chamran University.</div>
مدیریت دانش شخصی, دانشگاه شهید چمران اهواز, عوامل فناورانه
Personal Knowledge Management, Shahid Chamran University of Ahvaz, Technological factors
38
52
http://hii.khu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-815-1&slc_lang=fa&sid=1
Mohammad Hassan
Azimi
محمدحسن
عظیمی
azimih@scu.ac.ir
10031947532846005106
10031947532846005106
Yes
Ahvaz Chamran university of ahvaz
دانشگاه شهید چمران اهواز، اهواز، ایران
Abdul Hussein
Faraj Pahlo
عبدالحسین
فرج پهلو
Farajpahlou@gmail.com
10031947532846005107
10031947532846005107
No
Ahvaz Chamran university of ahvaz
دانشگاه شهید چمران اهواز
علی
حمیداویان
hamidaviyan@gmail.com
10031947532846005108
10031947532846005108
No
Ahvaz Chamran university of ahvaz
دانشگاه شهید چمران اهواز