[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
شناسنامه نشریه
ju صاحب امتیاز
دانشگاه خوارزمی
ju مدیر مسئول
Prof. Mahmood Reza Atai
ju سردبیر
Prof. Mahmood Reza Atai

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 21، شماره 1 - ( 1-1397 ) ::
جلد 21 شماره 1 صفحات 124-101 برگشت به فهرست نسخه ها
Intra-Individual and Inter-Levels of Metacognition across EFL Writing Tasks of Multi Difficulty Levels
Manoochehr Jafarigohar ، Mahboubeh Mortazavi
چکیده:   (4661 مشاهده)
This study investigated the quality of metacognition at its inter-individual level, i.e., socially-shared metacognition, across two collaborative writing tasks of different difficulty levels among a cohort of Iranian EFL learners.  Moreover, it examined the correlation between the individual and the social modes of metacognition in writing.  The analysis of think-aloud protocols of a number of pre-intermediate and advanced EFL learners revealed instances of episodes in which peers used metacognitive activities at pair level. Besides, comparing think-aloud protocols of tasks indicated more frequent and longer use of socially-shared metacognitive episodes in more difficult writing tasks.  The study also found high correlation between the social mode of metacognition in L2 writing and learners’ individual metacognition.  The pedagogical implications include the provision of learning opportunities in which learners are challenged to exploit metacognitive strategies, such as planning, monitoring, and self-evaluating.
واژه‌های کلیدی: Metacognition، Metacognitive strategies، Multi-difficulty level، Socially shared metacognition، Task difficulty
متن کامل [PDF 517 kb]   (1170 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1396/7/22 | پذیرش: 1396/11/23 | انتشار: 1397/1/26
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Jafarigohar M, Mortazavi M. Intra-Individual and Inter-Levels of Metacognition across EFL Writing Tasks of Multi Difficulty Levels. Journal title 2018; 21 (1) :101-124
URL: http://ijal.khu.ac.ir/article-1-2854-fa.html

Jafarigohar Manoochehr، Mortazavi Mahboubeh. Intra-Individual and Inter-Levels of Metacognition across EFL Writing Tasks of Multi Difficulty Levels. عنوان نشریه. 1397; 21 (1) :101-124

URL: http://ijal.khu.ac.ir/article-1-2854-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 21، شماره 1 - ( 1-1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
Iranian Journal of Applied Linguistics
Persian site map - English site map - Created in 0.12 seconds with 38 queries by YEKTAWEB 4645