[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
شناسنامه نشریه
ju صاحب امتیاز
دانشگاه خوارزمی
ju مدیر مسئول
Prof. Fazel Asadi Amjad
ju سردبیر
Dr. Hossein Talebzadeh
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 26، شماره 2 - ( 6-1402 ) ::
جلد 26 شماره 2 صفحات 4-4 برگشت به فهرست نسخه ها
Iranian EFL teachers’ reflective practices and learners’ evaluation of teachers’ effectiveness: Exploring possible relationships
Sepideh Khalili ، Shahab Moradkhani Moradkhani
Razi University
چکیده:   (213 مشاهده)
Although reflective teaching is believed to be a significant feature of effective teachers, there is little empirical evidence to demonstrate its influence on learners’ evaluation. This study examines the relationship between EFL teachers' degree of reflection and learners’ evaluation of teacher effectiveness. Data were collected from 71 Iranian EFL teachers teaching at the private language institutes and 296 language learners. Reflective teaching inventory designed by Akbari, Behzadpour, and Dadvand (2007) was administered to the teachers and their learners’ evaluation was elicited through Murdoch’s (2000) checklist. The statistical analysis revealed significant positive relationships between reflection subscales and learners’ evaluation. It was thus assumed that understanding how reflection can change language learners’ evaluations can shed light on the role of reflection in improving teachers' performance and consequently learners’ appraisal. Hence, 10 teachers with the highest degree of reflection participated in follow-up interviews. Analysis of the interview data, indicated how reflection subscales contribute to teachers' in getting higher ratings from learners. In line with these findings, the implications for teachers, administrators and teacher education are discussed.
واژه‌های کلیدی: EFL teachers، reflective practice، learners’ evaluation، mixed-methods design
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1403/10/5 | پذیرش: 1402/6/10 | انتشار: 1402/6/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Khalili S, Moradkhani S. Iranian EFL teachers’ reflective practices and learners’ evaluation of teachers’ effectiveness: Exploring possible relationships. IJAL 2023; 26 (2) :4-4
URL: http://ijal.khu.ac.ir/article-1-3246-fa.html

Khalili Sepideh، Moradkhani Shahab Moradkhani. Iranian EFL teachers’ reflective practices and learners’ evaluation of teachers’ effectiveness: Exploring possible relationships. نشریه زبانشناسی کاربردی. 1402; 26 (2) :4-4

URL: http://ijal.khu.ac.ir/article-1-3246-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 26، شماره 2 - ( 6-1402 ) برگشت به فهرست نسخه ها
Iranian Journal of Applied Linguistics
Persian site map - English site map - Created in 0.09 seconds with 38 queries by YEKTAWEB 4666