[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
شناسنامه نشریه
ju صاحب امتیاز
دانشگاه خوارزمی
ju مدیر مسئول
Prof. Fazel Asadi Amjad
ju سردبیر
Dr. Hossein Talebzadeh
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره ۲۶، شماره ۲ - ( ۶-۱۴۰۲ ) ::
جلد ۲۶ شماره ۲ صفحات ۱۲-۱۲ برگشت به فهرست نسخه ها
Early Reading in EFL Contexts Deserves More Attention from ELT Community
Ahmadreza Eghtesadi Roudi
Farhangian University, Iran
چکیده:   (۲۵۶ مشاهده)
Reading is the main language skill in English as a Foreign Language (EFL)contexts, and the key to the reading skill is the knowledge of the alphabet. Although there are various approaches to teaching early reading and the alphabet in L1, such as whole language, language experience, literature-based, whole word, alphabetic method, and analytic and synthetic phonics, the topic of teaching alphabet and early reading is almost missing in language teaching methodology textbooks, and the few sources which deal with the subject seem to be mainly concerned with English as a Second Language (ESL) contexts where the learners’ mother tongue also uses a Latin alphabet. Early reading and alphabet teaching in EFL contexts has also received little research attention, and many aspects of literacy teaching in these contexts such as the effectiveness of different approaches for different age groups are still a mystery. ELT community, hence, needs to pay more heed to the needs of teachers and learners in EFL contexts. This paper intends to sensitize the international ELT community, including the researchers, teachers, and publishers to the importance and necessity of taking early literacy in EFL contexts into account.
واژه‌های کلیدی: alphabet، reading، literacy، phonics، EFL
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1404/1/25 | پذیرش: 1402/6/10 | انتشار: 1402/6/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Eghtesadi Roudi A. Early Reading in EFL Contexts Deserves More Attention from ELT Community. IJAL 2023; 26 (2) :12-12
URL: http://ijal.khu.ac.ir/article-1-3261-fa.html

Eghtesadi Roudi Ahmadreza. Early Reading in EFL Contexts Deserves More Attention from ELT Community. نشریه زبانشناسی کاربردی. ۱۴۰۲; ۲۶ (۲) :۱۲-۱۲

URL: http://ijal.khu.ac.ir/article-۱-۳۲۶۱-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 26، شماره 2 - ( 6-1402 ) برگشت به فهرست نسخه ها
Iranian Journal of Applied Linguistics
Persian site map - English site map - Created in 0.09 seconds with 38 queries by YEKTAWEB 4704