Journal archive for Google Scholar Robot!

Iranian Journal of Applied Linguistics



Volume 12, Number 1 (2009-3)


Hedging in English and Persian Editorials: A Contrastive Study
بررسی مقابله ای عناصر احتیاط در سر مقاله های روزنامه های فارسی و انگلیسی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Theoretical and Practical Comparison of Classical Test Theory and Item-Response Theory
مقایسه نظری و عملی دو نظریه کلاسیک سنجش و سوال-پاسخ
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Beliefs about Language Learning Inventory: Factorial Validity, Formal Education and the Academic Achievement of Iranian Students Majoring in English
پرسشنامه عقاید مربوط به یادگیری زبان: اعتبار عاملی، تحصیلات رسمی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان زبان انگیسی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Concept Mapping on EFL Speaking Fluency
تاثیر نقشه مفهومی بر روانی گفتاردانشجویان انگلیسی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A New Method for Standard-setting Using the Rasch Model
روشی جدید برای تعیین نمره معیار با استفاده از مدل رش
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effects of Extraversion/Introversion on the Use of Strategic Competence in Written Referential Communication
بررسی تاثیرعامل شخصیتی برونگرایی /درونگرایی بر کاربرد توانش راهبردی درارتباط ارجاعی نوشتاری یادگیرندگان زبان انگلیسی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Self and Peer Assessment Consistency over Time
مقایسه پایایی خود ارزیابی و ارزیابی هم نوعان در طول زمان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles