AU - Borjali, Ahmad AU - Rostami, Mohammad TI - Efficacy of Working Memory Training on Executive Functions in Adult with Attention Deficit with Hyperactive Disorder PT - JOURNAL ARTICLE TA - jcp JN - jcp VO - 9 VI - 2 IP - 2 4099 - http://jcp.khu.ac.ir/article-1-3395-fa.html 4100 - http://jcp.khu.ac.ir/article-1-3395-fa.pdf SO - jcp 2 AB  - اثر درمان‌های دارویی برای بزرگسالان با اختلال بیش فعالی توام با نقص توجه(ADHD) موفقیت‌آمیز بوده است. با این حال، در مواردی دارو درمانی نقص در کارکردهای اجرایی را بهبود نمی‌‏بخشید. مطالعه حاضر اثر برنامه آموزش حافظه کاری بر برخی جنبه‏‌های کارکردهای اجرایی در بزرگسالان با ADHD را مورد بررسی قرار داده است. شانزده نفر بزرگسال مبتلا به ADHD و 16 نفر بزرگسال سالم وارد مطالعه شدند. مبتلایان به ADHD به مدت 16 جلسه تمرینات مربوط به حافظه کاری را دریافت کردند و حافظه کاری و توجه همه آزمودنی‏‌ها قبل و بعد از مداخله مورد ارزیابی قرار گرفت. نتایج نشان داد که آموزش حافظه کاری منجر به بهبود معنی دار جنبه‌‏های مختلف توجه شامل تمرکز و توجه پیوسته و نیز ظرفیت حافظه کاری می‌‏شود. براساس این یافته‌‏ها برنامه آموزش حافظه کاری می‏‌تواند عملکرد حافظه کاری را بهبود دهد و نیز ظرفیتی را برای تسهیل کارکرد توجه در بزرگسالان ADHD فراهم سازد. CP - IRAN IN - Faculty of Psychology and Education, Allameh Tabataba'i University, Dehkade-ye Olampik, West Hemmat Highway, Tehran, Iran LG - eng PB - jcp PG - 44 PT - Research YR - 2021