دوره 22، شماره 67 - ( 10-1401 )                   جلد 22 شماره 67 صفحات 411دوره395فصل__Se | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mirzaei Qatarollar A, Saberi H, Saidnia H R. Development of Internal Marketing with Dynamic Systems Approach in Utilities (Case Study: Wuhan Fiberglass International Technology Company). jgs 2022; 22 (67) :395-411
URL: http://jgs.khu.ac.ir/article-1-3673-fa.html
میرزائی قطورلار علیرضا، صابری حسن، سعیدنیا حمیدرضا. توسعه بازاریابی داخلی با رویکرد سیستم‌های پویا در شرکتهای خدمات شهری (مورد مطالعه: شرکت ووهان فایبرهوم اینترنشنال تکنولوژی). نشریه تحقیقات کاربردی علوم جغرافیایی. 1401; 22 (67) :395-411

URL: http://jgs.khu.ac.ir/article-1-3673-fa.html


1- دانشجوی دکتری، گروه مدیریت بازرگانی، واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین، ایران
2- استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، واحد تفرش، دانشگاه آزاد اسلامی، مرکزی، ایران. ، saberi.hassan@iautb.aac.ir
3- دانشیار ، گروه مدیریت بازرگانی ،واحد تهران شمال ، دانشگاه آزاد اسلامی ،تهران ، ایران
چکیده:   (3734 مشاهده)
تحقیقات قبلی، اهمیت منابع انسانی در شرکت­های خدماتی به واسطه تاثیرگذاری بر مشتری نهایی را تایید کرده و نشان دادند در صورت موفقیت بازاریابی داخلی، بازاریابی خارجی نیز توسعه خواهد یافت، ولی توصیف این توسعه از توان مطالعات صرف کمی و یا کیفی خارج است. در همین راستا شبیه سازی می تواند به کمک علوم انسانی آمده و عوامل مؤثر بر توسعه بازاریابی داخلی را نمایان نماید. در این پژوهش با استفاده از رویکرد پویایی سیستم ها، عوامل مؤثر بر موفقیت بازاریابی داخلی مورد بررسی قرار گرفت. جامعه آماری تمامی خبرگان بازاریابی در شرکت فایبرهوم می باشد. داده های اولیه از طریق مصاحبه با آنها و داده های ثانویه ازطریق بررسی اسناد شرکت بدست آمده است. ترسیم و مدلسازی دینامیکی و شناسایی حلقه های نهایی از طریق نرم افزار VENSIM PLE انجام شد چهار حلقه اصلی برای مدل دینامیکی بازاریابی داخلی شناسایی شد که شامل مشتری گرایی، دانش، رضایت و انگیزش نیروی انسانی می باشد. و نتایج نشان داد که در صورت پشتیبانی و توسعه چهار حلقه شناسایی شده، بازاریابی داخلی رشد بالایی را خواهد داشت. از بین این عوامل؛ مشتری گرایی اهمیت بالاتری پیدا کرد که باید با توسعه فرهنگ مشتری گرایی در سازمان ها محقق شود.
 
متن کامل [PDF 782 kb]   (457 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي |
دریافت: 1398/5/9 | پذیرش: 1398/10/11

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه تحقیقات کاربردی علوم جغرافیایی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Journal of Applied researches in Geographical Sciences

Designed & Developed by : Yektaweb