دوره 20، شماره 59 - ( 11-1399 )                   جلد 20 شماره 59 صفحات 228دوره213فصل__Se | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


1- گروه مدیریت بازرگانی- مدیریت بازاریابی، واحد ابهر،دانشگاه آزاد اسلامی،ابهر،ایران.
2- گروه مدیریت بازرگانی- مدیریت بازاریابی، واحد ابهر،دانشگاه آزاد اسلامی،ابهر،ایران. ، mnoor20@yahoo.com
3- دانشیار گروه مدیریت صنعتی،دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)،قزوین،ایران.
چکیده:   (4038 مشاهده)
اهمیت خرده فروشی در فرآیند بازاریابی امروزه با توسعه مراکز خرید کمرنگ تر شده است، رشد مراکز خرید در کلان شهرهای ایران در چند سال اخیر رو به افزایش بوده است و دیگر توان رقابت برای خرده فروشان وجود ندارد، لذا بررسی رفتار مصرف کنندگان در مراکز خرید خود یک استراتژی رقابتی برای صاحبان این صنایع به منظور رقابت با خرده فروشان و دیگر مراکز خرید می باشد. جامعه آماری در پژوهش حاضر شامل مراکز خرید شهرهای تهران، اصفهان، البرز و مازندران می باشد که نحوه انتخاب مراکز خرید بر اساس مطالعات هوش مصنوعی از طریق الگوریتم ژنتیک صورت گرفته است، معیار های انتخاب مراکز بهینه با توجه به اصول مدیریت شهری می باشد،  با استفاده از مدل مفهومی از طریق معادلات ساختاری حداقل مربعات جزئی از طریق نرم افزار Smart PLS مورد آزمون جامعه آماری 384 نفر قرار گرفت که نتایج نشان داد متغییر های زیبایی گرایی ، گریز ، ایفای نقش ، راحتی ، هویت برند ، مسئولیت اجتماعی و مصونیت بر روی رفتار مصرف کنندگان در مراکز خرید موثرند ، نتایج تحقیق حاضر توانسته یک مدل بومی با توجه به ساختارهای مراکز خرید در ایران را ارائه نماید.
متن کامل [PDF 2043 kb]   (756 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: برنامه ریزی توریسم
دریافت: 1397/9/15 | پذیرش: 1398/2/25

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.