۱. آرزو، عبدالغفور (۱۳۸۸) مقایسة انسان کامل از دیدگاه بیدل و حافظ. تهران: سورة مهر. ۲. بیدل دهلوی، عبدالقادر (۱۳۸۶) گزیدة غزلیات بیدل. بهکوشش محمدکاظم کاظمی. تهران: عرفان. ۳. تفتازانی هروی، سعدالدین مسعود (۱۴۰۷ ه.ق) المطول فی شرح تخلیص المفتاح (افست از روی چاپ عثمانی ۱۳۳۰ ه.ق). کتابخانة آیت¬الـله العظمی مرعشی نجفی. قم: ایران. ۴. حسن¬پور¬آلاشتی، حسین (۱۳۸۴الف) طرز¬ تازه. تهران: سخن. ۵. حسن¬پور¬آلاشتی، حسین (۱۳۸۴ب) «معنی بیگانه در شعر صائب تبریزی». نشریة دانشکدة ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تبریز (۴۸) ۱۹۶: ۷۰-۸۵. ۶. حبیب، اسدالـله (۲۰۱۰) دری به خانة خورشید. بلغاریه: مرکز نشر اینفورماپرنت. ۷. ¬حسینی، حسن (۱۳۶۷) بیدل، سپهری و سبک هندی. تهران: سروش. ۸. حق¬جو، سیاوش (۱۳۸۱ـ۱۳۸۰) «پیشنهاد برافزودن دو فن دیگر بر فنون چهارگانة علم بیان». در: مجموعه مقاله¬های نخستین گردهمایی پژوهش¬های زبان و ادب فارسی (جلد اول: ۴۲۷ـ۴۱۹) بهکوشش محمد دانشگر. تهران: مرکز بین¬المللی تحقیقات زبان و ادبیات فارسی و ایران¬شناسی دانشگاه تربیت مدرس. ۹. حق¬جو، سیاوش (۱۳۸۹) «سبک هندی و استعارة ایهامی کنایه». سبک¬شناسی نظم و نثر فارسی (بهار ادب). سال چهارم. شمارة اول: ۲۵۵-۲۶۸. ۱۰. حق¬جو، سیاوش و محسن سرمدی (۱۳۹۶) «کنایه¬های ترکیبی در غزلیات بیدل». پژوهش زبان و ادبیات فارسی. شمارة ۴۶: ۴۵-۶۸. ۱۱. حق¬جو، سیاوش و مسعود اسکندری (۱۳۹۲) «کنایه¬پردازی ترکیبی در اشعار وحشی بافقی». مجموعه مقالات هشتمین همایش انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی. ۱۲ شهریور. زنجان: دانشگاه زنجان. ۱۲. حق¬جو، سیاوش و مصطفی میردار رضایی (۱۳۹۴) «بررسی صناعت استعارة کنایه در غزل صائب». دهمین همایش ترویج زبان و ادبیات فارسی. ۴-۶ شهریور. اردبیل: دانشگاه محقق اردبیلی. ۱۳. حق¬جو، سیاوش و مصطفی میردار رضایی (۱۳۹۷الف) «باززایی عناصر ادبی تصویرساز قرن ششم در تصویرهای شعری قرن هشتم (نمود دوبارة شگردهای آمیغی در تصویرهای قرن هشتم)». جستارهای ادبی دانشگاه فردوسی مشهد. سال پنجاهم. شمارة ۱۹۷: ۱۲۵-۱۵۵. ۱۴. حق¬جو، سیاوش و مصطفی میردار رضایی (۱۳۹۷ب) «بررسی یکی از راه¬های بیگانهسازی در غزلهای صائب». فنون ادبی دانشگاه اصفهان. سال دهم. شمارة ۱ (پیاپی ۲۲): ۵۷-۷۰. ۱۵. حق¬جو، سیاوش و مصطفی میردار رضایی (۱۳۹۷ج) «تأثیر شگردهای آمیغی بلاغی بر فرآیند تکوین و تکامل تصویر سبک¬های شعر فارسی». اولین نشست کرسی¬های ترویجی عرضه و نقد ایدة علمی. استادان ناقد: مرتضی محسنی و علی¬اکبر باقری خلیلی. ناظر علمی فرزاد بالو. اردیبهشت ۹۷. بابلسر: دانشگاه مازندران. ۱۶. حق¬جو، سیاوش و مصطفی میرداررضایی (۱۳۹۷د) «وارسی سازه¬های تصویر در منطق¬الطیر». مجموعه مقالات نخستین همایش زبان فارسی و اندیشة ایرانیـاسلامی (فریدالدین عطار نیشابوری): فروردین ۹۷. تهران: مؤسسه مطالعات اسلامی: ۶۳۴-۶۵۹. ۱۷. حق¬جو، سیاوش و مصطفی میرداررضایی (۱۳۹۳) «گونه¬ای کنایة آمیغی در غزل صائب». فنون ادبی دانشگاه اصفهان (۶) ۲: ۶۹-۸۴. ۱۸. حق¬جو، سیاوش و مصطفی میرداررضایی (۱۳۹۵) «کشف و تکامل صناعتی سبک¬ساز». زبان و ادبیات فارسی دانشگاه خوارزمی (۲۴) ۸۱: ۷۱-۸۹. [ DOI:۱۰,۱۸۸۶۹/acadpub.jpll.۲۴.۸۱.۷۱] ۱۹. خطیب قزوینی، محمدبن عبدالرحمن (۱۳۰۲ ه.ق) تلخیص المفتاح فی المعانی و البیان و البدیع. بیروت: طبع داغر. ۲۰. ریپکا، یان (۱۳۸۳) تاریخ ادبیات ایران. ترجمة ابوالقاسم سری. تهران: سخن. ۲۱. سرمدی، محسن (۱۳۹۳) بررسی دو گونه کنایة ترکیبی در غزلیات بیدل. پایان¬نامة کارشناسیارشد. به راهنمایی سیاوش حق¬جو. دانشگاه مازندران. ۲۲. سکاکی، ابویعقوب یوسف (۱۳۴۸ ه.ق) مفتاح العلوم. بیروت: دارالکتب العلمیه. ۲۳. شفيعيكدكني، محمدرضا (۱۳۷۱) شاعر آينه¬ها. چاپ سوم. تهران: آگه. ۲۴. شفيعيكدكني، محمدرضا (۱۳۸۷) صورخیال در شعر فارسی. چاپ دوازدهم. تهران: آگاه. ۲۵. شفيعيكدكني، محمدرضا (۱۳۸۸) موسيقي شعر. چاپ یازدهم. تهران: آگاه. ۲۶. شفیعیون، سعید (۱۳۸۷) زلالی خوانساری و سبک هندی: بررسی جایگاه زلالی در شعر قرن یازدهم همراه¬های شعر او. تهران: سخن. ۲۷. شمس لنگرودی، محمد (۱۳۶۷) گردباد شور جنون: تحقیقی در سبک هندی و احوال و اشعار کلیم کاشانی. چاپ دوم. تهران: چشمه. ۲۸. شمیسا، سیروس (۱۳۸۳) بیان و معانی. چاپ هشتم. تهران: فردوسی. ۲۹. غلامرضایی، محمدرضا (۱۳۸۱) سبک¬شناسی شعر پارسی از رودکی تا شاملو. تهران: جامی. ۳۰. فتوحی، محمود (۱۳۷۹) نقد خیال: نقد ادبی در سبک هندی. تهران: روزگار. ۳۱. ملایی، محمد (۱۳۹۵) بررسی کنایات ترکیبی در غزلیات کلیم همدانی. بهراهنمايي سیاوش حقجو. پایان¬نامة کارشناسیارشد. دانشگاه مازندران. ۳۲. میرداررضایی، مصطفی (۱۳۹۱) ابعاد کنایه در غزلیات صائب. پایان¬نامة کارشناسیارشد. بهراهنمایی سیاوش حق¬جو. دانشگاه مازندران. ۳۳. میرداررضایی، مصطفی (۱۳۹۷) فرآیند تکوین و تکامل تصویر از سبک خراسانی تا سبک هندی با تکیه بر شگردهای ترکیبی. رسالة دکتری. به راهنمایی سیاوش حق¬جو. دانشگاه مازندران. ۳۴. ¬¬¬نورانی¬وصال، عبدالوهاب (۱۳۷۱) «سبک هندی و وجه تسمیة آن». در: صائب و سبک هندی در گسترة تحقیقات ادبی. به¬کوشش محمدرسول دریاگشت. تهران: قطره. ۳۵. وفایی، عباسعلی و سیدمهدی طباطبایی (۱۳۸۹) «بررسی ویژگی¬های سبکی بیدل دهلوی». سبکشناسی نظم و نثر (بهار ادب). سال سوم. شمارة چهارم (پیاپی ۱۰): ۶۹-۸۵. ۳۶. هادی، نبی (۱۳۷۶) عبدالقادر بیدل دهلوی. ترجمة توفیق هاشم¬پور سبحانی. تهران: قطره.
|