Shojaee V, Tojari F, Soleimani Tape sari B, Mohammadian A. A Study of the Relationship between the Styles of Conflict Management and the Quality of Dyadic manager-employee Communication in Sport Organizations. A Case Study in Mazandaran Province. JRSM 2011; 1 (2) :45-56
URL:
http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-142-fa.html
شجاعی وحید، تجاری فرشاد، سلیمانی تپه سری بهاره، محمدیان عسگری. ارتباط سبکهای مدیریت تعارض و کیفیت ارتباط میان مدیر- کارمند در سازمانهای ورزشی، مطالعه موردی در استان مازندران. پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی. 1390; 1 (2) :45-56
URL: http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-142-fa.html
1- عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری
2- استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز
3- کارشناس ارشد تربیت بدنی و علوم ورزشی
چکیده: (11568 مشاهده)
هدف این تحقیق بررسی ارتباط بین سبکهای مختلف مدیریت تعارض و کیفیت ارتباط دوطرفه بین مدیر و کارمند با تأکید بر ویژگیهای دموگرافیک بود. 100 نفر آزمودنی (32 مدیر و 68 کارمند) شامل مدیران و کارمندان سطوح مختلف در اداره کل تربیت بدنی استان مازندران و هیئتهای مختلف ورزشی دو پرسشنامه LMX-7 و ROCI-П را داوطلبانه تکمیل کردند. یافتههای حاصل از تحقیق نشان داد از نظر کارمندان، تأثیر سبکهای مختلف مدیریت تعارض بر کیفیت ارتباط میان مدیر- کارمند معنیدار است، همچنین تأثیر سبک سازش بر متغیر وابسته معنیدار بوده است. البته با توجه به بتای به دست آمده تأثیر سبک همکاری نیز مثبت است، اما معنیداری آن مورد تأیید قرار نمیگیرد. همچنین از نظر مدیران تأثیر سبک سازش و انسجام بر متغیر وابسته معنیدار است. البته با توجه به بتای به دست آمده تأثیر سبک همکاری و رقابت نیز مثبت است، ولی تأثیر سبک رقابت و اجبار بیشتر از سبک همـکاری است، اما هیچکدام از اینها به طــور معنیدار مورد تأیید قرار نمیگیرند. نتیجه کلی نشان میدهد از میان سبکهای مختلف مدیریت تعارض، سبکهای سازش و همکاری بیشترین تأثیر را بر کیفیت ارتباط میان مدیر- کارمند از نظر کارمندان دارند، اما فقط تأثیر سبک سازش معنیدار است، لذا باید مدیران و کارمندان را تشویق کرد تا با اتخاذ سبک انسجام و همکاری در برخورد با تعارض، باعث افزایش اثربخشی سازمانی گردند.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
پذیرش: 1401/1/11 | انتشار: 1390/12/25