Nezakat Alhosseini M, Bahram A, Farrokhi A. The effect of self-control feedback on the learning of generalized motor program and parameters during physical and observational practice. JRSM 2012; 2 (4) :25-39
URL:
http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-1598-fa.html
نزاکت الحسینی مریم، بهرام عباس، فرخی احمد. اثر بازخورد خودکنترلی بر یادگیری برنامه حرکتی تعمیم یافته و پارامتر طی تمرین بدنی و مشاهده ای. پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی. 1391; 2 (4) :25-39
URL: http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-1598-fa.html
1- دانشگاه اصفهان ، mnezakat2003@yahoo.com
2- دانشگاه خوارزمی
3- دانشگاه تهران
چکیده: (10943 مشاهده)
هدف تحقیق بررسی اثر بازخورد خودکنترلی بر یادگیری برنامه حرکتی تعمیمیافته و پارامتر طی تمرین بدنی و مشاهدهای بود. 90 آزمودنی به طور تصادفی به شش گروه تمرین بدنی و مشاهدهای (بازخورد خودکنترلی، جفتشده، آزمونگر) تقسیم شدند و برای اجرای تکلیف از دستگاه زمانبندی متوالی استفاده شد. تکلیف فشردن کلیدهای 2، 6، 8 و 4 با حفظ زمانبندی نسبی و مطلق معین بود. در مرحله اکتساب 72 و یادداری و انتقال 12 کوشش انجام شد. دادهها با استفاده از روش تحلیل واریانس عاملی مرکب تحلیل شدند. نتایج نشان داد اثر بازخورد در دسته کوششهای اکتساب معنیدار بود (05/0P &le) و گروه خودکنترلی و آزمونگر خطای زمانبندی نسبی کمتری در مقایسه با گروه جفتشده داشت. در مرحله یادداری و انتقال اثر بازخورد و نوع تمرین بر زمانبندی نسبی معنیدار بود (05/0P &le) و گروه خودکنترلی دارای خطای زمانبندی نسبی کمتری در مقایسه با گروههای جفتشده و آزمونگر بود.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
پذیرش: 1401/1/11 | انتشار: 1391/12/25