دوره 5، شماره 9 - ( 1-1394 )                   جلد 5 شماره 9 صفحات 82-73 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Factors affecting loyalty of the purchase decision makers and players to the brand sports apparel of the Premier League football clubs. JRSM 2015; 5 (9) :73-82
URL: http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-2296-fa.html
عوامل مؤثر بر وفاداری تصمیمگیرندگان خرید و بازیکنان به نام تجاری پوشاک ورزشی درلیگ برتر فوتبال. پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی. 1394; 5 (9) :73-82

URL: http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-2296-fa.html


چکیده:   (7722 مشاهده)

نام تجاری کلید موفقیت تجارت محسوب میشود. هدف این پژوهش، شناسایی عوامل  امروزه وفاداری مشتریان
است.  مؤثر بر وفاداری کارگزاران باشگاهها و بازیکنان در خرید محصولات ورزشی به نام تجاری پوشاک ورزشی
را کارگزاران خرید پوشاک ورزشی )مدیرعامل و قائممقام  روش تحقیق این پژوهش پیمایشی بود. جامعه آماری
و بازیکنان شرکتکننده در یازدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران )N= باشگاه، سرپرست، سرمربی و مربیان تیم 09
تشکیل دادند. نمونه پژوهش 69 نفر از کارگزاران خرید در باشگاهها و 364 نفر از بازیکنان لیگ برتر فوتبال )N=364(
α =9/ ایران بودند. ابزار جمعآوری دادهها پرسشنامه وفاداری به نام تجاری ونگ فونگ ویاهیاها ) 3992 ( با پایایی 23
بود. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه با استفاده از نظر استادان بازاریابی ورزشی بررسی و تأیید شد. تجزیه و
 اسمیرنف، آزمون تحلیل واریانس با اندازهگیریهای مکرر،  استفاده از آزمون کلموگروف  تحلیل یافتههای تحقیق با
آزمون تعقیبی بونفرونی و آزمون تی مستقل انجام شد. یافتههای تحقیق نشان داد که عوامل کیفیت پوشاک ورزشی،
و عوامل کیفیت )9/ مدل و نام تجاری از سایر عوامل در وفاداری به نام تجاری پوشاک ورزشی مؤثرتر بوده ) 90
خدمات و قیمت بین دیدگاه گروه تصمیمگیرندگان خرید و بازیکنان در باشگاههای لیگ برتر فوتبال تفاوت
.)9/ معنیداری وجود ندارد ) 90
بنابراین پیشنهاد میشود مدیران و برنامهریزان صنعت تولید داخلی پوشاک ورزشی برای افزایش وفاداری به نام تجاری
به عوامل کیفیت خوب و مدل مطلوب پوشاک ورزشی توجه کنند و با استفاده از استراتژی های توسعه و تروی،،
کیفیت خدمات و قیمتگذاری، نام تجاری خود را در میان مشتریان گسترش دهند. از به این وسیله می توانند زمینه
افزایش وفاداری مشتریان و درنتیجه حفظ منافع بلندمدت بنگاه اقتصادی خود را فراهم آورند.

متن کامل [PDF 920 kb]   (2894 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصی
دریافت: 1395/1/24 | پذیرش: 1395/1/24 | انتشار: 1395/1/24

فهرست منابع
1. 1 .یوسفی، بهرام. طاهری، حمیدرضا. شجاعی، وحید.)1426 .)بررسی وضعیت بازاریابی ورزشی از طریق اینترنت در ایران با تاکید بر عناصر 3 . پژوهش در
2. علوم ورزشی . شماره10. صص34-40
3. 3 .فلاحی، احمد. اسدی، حسن. خبیری، محمد.) 1422 .)مقایسه عوامل مؤثر بر حضور تماشاچیان گاه گاهی، منظم ومتعصب در مسابقات لیگ برتر فوتبال .
4. نشریه مدیریت ورزشی . دوره1 . شماره 3
5. 4 .رنجبریان بهرام . غالمی کریم محمود. )1424 .)بررسی عوامل مؤثر بر ترجیح مشتریان در انتخاب یک بانک دولتی. پژوهش های مدیریت ، شماره دوم
6. 3 .نوربخش، کامران . ارغوانی، علی.)1424 .)بررسی تاثیر نام تجاری بر روی نگرش . فصلنامه بصیرت. شماره39
7. ساعت چیان، وحید، رسولی، مهدی. الهی، علیرضا.)1420 .)ارتبا کیفیت خدمات ، رضایت مندی و وفاداری بر قصد حضور آتی مشتریان مراکز آمادگی جسمانی وایروبیک. اولین همایش بین المللی آمادگی جسمانی و ایروبیک. دانشگاه شهید بهشتی.
8. سالار، جمشید .)1426 .)رابطه آمیخته بازاریابی و رفتار مصرف کننده . مجله تدبیر . شماره146.صص 63-02
9. 11 .جلال زاده، سیدرضا. )1420 .)بررسی و تبیین عوامل موثر بر وفاداری مشتریان به مارک تجاری خاص محصولات صنایع غذایی در فروشگاه های زنجیره ای شهروند. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه شهید بهشتی.
10. سید جوادین، سید رضا. شمس، راحیل. )1426 ،)عوامل تعیین کننده ارزش ویژه برند کفش ورزشی در میان گروه سنی جوانان، پژوهشنامه علوم انسانی و اجتماعی مدیریت، سال هفتم، شماره30 ، صص 44 -06.
11. کاظمی، محمد رضا. تندنویس، فریدون. خبیری، محمد. )1426 .) بررسی عنصر قیمت از عناصر آمیخته بازاریابی ورزشی در لیگ حرفه ای فوتبال و مقایسه وضعیت موجود با لیگ های کره جنوبی وژاپن . نشریه علوم حرکتی و ورزش شماره11 .صص 143-131
12. تاج زاده نمین، ابوالفضل. اله یاری، سمیرا. تاج زاده نمین ،آیدین)1420 .)بررسی وفاداری مشتریان. پژوهشگر )مدیریت(. شماره4 . 14 -1
13. 5 .Dahlgren,Susanna .( 2011).Brand loyalty and involvement in different customer levels of a service
14. concept brand
15. East.R,Sinclair ,J. Gendal p(2000). Loyalty Definition & Explanning. paper presented at Australia &
16. Newzeland marketing Academy conference
17. Keller, K. L.(2001). Bulding Costomer-based Brand Equity. Marketing management,Vol 10.2.pp14-19
18. Selnes,F.(1993 ).An Examination of the Effect of Product Performance on Brand. [DOI:10.1108/03090569310043179]
19. Reputation,Satisfaction and Loyalty. European Journal of Marketing.27.9.19-35
20. choi, deok-hwan, (2002) ,The realation beatween sport-brand image and the level of sport-brand
21. loyalty perceived by sport consumer s ,the Korean Journal of physical education ,vol.41 ,no.3 , pp217-226
22. Lau ,m.m, chang,m.s , MoonK,&liu,w.s ,(2006), The Brand Loyalty in Hong Kong, Journal teaxtilil and
23. apparel, Technology and management ,Vol. 5
24. Wong foong yee , Yahyah sidek , (2008) , Influence of Brand Loyalty on Consumer Sportswear, Int.
25. Journal of Economics and Management
26. Lin Yun-Tsan, Lin Chen-Hsien , (2008), Factors Influencing Brand Loyalty In Professional Sports Fans
27. ,Global Journal of Business Research , Vol. 2 , Number 1
28. 16 .Li,M. Liu,Y.Zhang,W.2008. Study on service quality effecting consumer loyalty of sportswear brand. [DOI:10.1109/WiCom.2008.2010]
29. Salim Khraim, H .)2011(, The Influence of Brand Loyalty on Cosmetics Buying Behavior of UAE [DOI:10.5539/ijms.v3n2p123]
30. Female Consumers. International Journal of Marketing Studies , Vol3, No2, pp 123-133.
31. Leong,R.M. Michael ,E. Abu Bakar,A.R. Ira Meilita, I. Veerappan,G. Rajamanickam,Sh.. 2012. A Study
32. of the Influence of Customer Loyalty on Sportswear Buying Behaviour of Malaysian Male Consumers.
33. European Journal of Social Sciences ISSN 1450-2267 Vol.28 No1 . pp 50-63
34. Taleghani, M .Taghizadeh Jourshari, M.)2012( .Assessment of Gender Differences in Brand Loyalty of
35. SportswearConsumers- Case Study: A Sport Shops in the City of Rasht. Journal of Basic and Applied
36. Scientific Research. 2(3)2138-2144

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Research in Sport Management and Motor Behavior

Designed & Developed by : Yektaweb