دوره 6، شماره 11 - ( 6-1395 )                   جلد 6 شماره 11 صفحات 104-91 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Keshkar S, Ghafoori F, Aramon S. Identifying Iranian sport Human brand characteristics and the rate of social acceptance of it in the internal products marketing of Iran. JRSM 2016; 6 (11) :91-104
URL: http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-2381-fa.html
کشکر سارا، غفوری فرزاد، آرامون سمانه. تعیین ویژگیهای برند انسانی ملی در ورزش و میزان مقبولیت اجتماعی آن در بازاریابی محصولات ایرانی. پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی. 1395; 6 (11) :91-104

URL: http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-2381-fa.html


چکیده:   (9803 مشاهده)

امروزه انسانهای مشهور به عنوان برند برای بازاریابی محصولات مورد استفاده قرار می گیرند که در ادبیات امروز بازاریابی به آن برند انسانی گفته می شود. بر این اساس، بررسی میزان مقبولیت چهره های ورزشی به عنوان برند در بازاریابی محصولات ایرانی و تعیین ویژگیهای مورد قبول جامعه ایرانی در انتخاب ورزشکاران به عنوان برند انسانی ملی در بازاریابی محصولات داخلی هدف اصلی انجام تحقیق حاضر بود. روش انجام این تحقیق توصیفی - پیمایشی و به روش دلفی بود. جامعه تحقیق شامل 45 نفر ار متخصصان، ورزشکاران و مربیانی بودند که در روش دلفی حضور یافتند و بخش دوم جامعه شامل سه گروه ورزشکاران ( 322 = n )، مربیان(196= n) و اساتید تربیت بدنی(100=n) دانشگاه های دولتی شهر تهران بودند. روش نمونه گیری در گروه ها ترکیبی بود.. ابزار اندازه گیری تحقیق دو پرسشنامه حاصل روش دلفی و محقق ساخته بود. یافته های تحقیق نشان داد که استفاده از انسان به عنوان برند از نظر افراد جامعه تحقیق، مورد تأیید نیست و ویژگیهای مورد قبول برای انتخاب برند انسانی ورزشی علاوه بر ویژگیهای مدلها، عبارت بودند از: روحیه ورزشکاری، جوانمردی و منش پهلوانی، اعتقادات مذهبی و سمبل بودن. نتایج این تحقیق نشان داد که استفاده از انسان به عنوان برند اقدامی مقبول در جامعه ایرانی نیست ولی از ورزشکاران می توان در حمایت از محصولات داخلی به شرط حفظ  ارزش و شأن انسانی استفاده کرد

متن کامل [PDF 902 kb]   (4775 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت ورزشی
دریافت: 1395/7/6 | پذیرش: 1395/7/6 | انتشار: 1395/7/6

فهرست منابع
1. عزیزی،شهریار و درویشی، زهرا و نمامیان،فرشید ( 1390). " بررسی عوامل تعیین کننده ارزش برند با رویکرد مالی در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران ". چشم انداز مدیریت بازرگانی. شماره 6- پیاپی 39-صص9-23.
2. توکلی، حمید و جعفری ، حوریه ( اسفند 1391)." برند سازی اینترنتی" www. Softgozar.com
3. معصوم زاده، ابوالفضل؛ شمسی، جعفر(1390). "برندسازی ملی". مؤلف. تهران. صص 31.
4. اسماعیلی، میثم(1390). "بررسی حضور چهر ههای ورزشی و هنری در تبليغات "در اولین نشست تخصصی بررسی حضور ستاره ها، روزنامه جام جم(چهارشنبه 30 آذر).
5. دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد(1389). حضور هنرمندان و ورزشکاران در تبلیغات کالا و محصولات ایرانی بلامانع است. به نشانی http://www.ad.gov.ir/news/15516
6. خطیبی، حسین (1392). "برند ملی،‌ هویت یک ملت". سمینار تخصصی برند ملی. مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تهران

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Research in Sport Management and Motor Behavior

Designed & Developed by : Yektaweb