1. 1. گالاهو د، اّزمون ج. 1390. درک رشد حرکتی در دوران مختلف زندگی.ترجمه رسول حمایت طلب، احمدرضا موحدی، علیرضا فارسی، جواد فولادیان، نشر علم و حرکت، چاپ اول.
2. 7. ایتن ی. (1962). هنر رنگ. ترجمه عربعلی شروه (1392). انتشارات یساولی. چاپ دهم.
3. 22. مرادی ه، سهرابی م، طاهری ح، (1394) تأثیر رنگ زمینه بر اکتساب و یادداری مهارت پرتاب دارت، پژوهشنامۀ مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی، شماره22، ص 78-69.
4. 23. قطبی م؛ فارسی ع؛ عبدلی ب. (1393). اثر رنگهای سرد و گرم بر ادراک عمق ورزشکاران رشتههای توپی و غیر توپی. نشریه رفتار حرکتی، شماره 17، ص 43 –54.
5. 24. طهماسبی بروجنی ش، مؤمنی س (1393). کاهش خطای ادراک عمق در نتیجهی تغییر رنگ توپ بدمینتون در شرایط خستگی. نشریه رفتار حرکتی، شماره 15، ص101-112.
6. 25. خواجوی راوری ا؛ فرخی ا؛ عباسقلی پور ا؛ کارشناس نجف آبادی ن ؛ سهیلی پور س. (1392) تأثیر انواع رنگ محیطی بر زمان واکنش ساده به محرک شنیداری، نشریه رشد و یادگیری حرکتی- ورزشی، شماره 13، ص 27-40
7. 27. وارد ف. (1997). آموزش مهارتهای بنیادین حرکتی. ترجمه زهرا اینچه درگاهی، (1393). انتشارات تهران: ورزش.
8. 28. راجی پ. (1391) آزمونهای عملکردی تعادل. نشریه شنوایی شناسی ، شماره 4.
9. 33. اشمیت ر. (1941). یادگیری حرکتی و اجرا از اصول تا تمرین. ترجمه مهدی نمازیزاده، محمد کاظم واعظ موسوی (1387) انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، چاپ یازدهم