دوره 11، شماره 21 - ( 4-1400 )                   جلد 11 شماره 21 صفحات 142-124 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

ebrahimi A, Khatibi A, Mehdipour A, Marashian S. Identification of Internal and External Factors Affecting the Development of Sporting Goods Export. JRSM 2021; 11 (21) :124-142
URL: http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-2800-fa.html
ابراهیمی عبدالحسین، خطیبی امین، مهدی‌پور عبدالرحمن، مرعشیان سیدحسین. شناسایی عوامل داخلی و خارجی موثر بر توسعه صادرات کالاهای ورزشی. پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی. 1400; 11 (21) :124-142

URL: http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-2800-fa.html


1- دانشگاه شهید چمران اهواز
2- دانشگاه شهید چمران اهواز ، khatibi83@yahoo.com
چکیده:   (4426 مشاهده)
این پژوهش با هدف شناسایی عوامل داخلی و خارجی موثر بر توسعه صادرات کالاهای ورزشی صورت گرفت. این پژوهش، کاربردی و از نظر روش شناسی از نوع توصیفی - پیمایشی است. در این پژوهش برای شناسایی عوامل موثر بر توسعه صادرات، از روش کیفی- کمی استفاده شده است. جامعه آماری تحقیق شامل نخبگان اقتصاد ورزشی بوده است. برای انتخاب حجم نمونه مصاحبه کیفی، از شیوه نمونه‌گیری‌نظری استفاده شد. نمونه آماری کمی پژوهش به دلیل نامعلوم بودن حجم جامعه، 384 نفر به صورت تصادفی و هدف مند انتخاب شدند. تحلیل نتایج به روش معادلات ساختاری با نرم افزار PLS انجام شد. نتایج نشان داد عوامل داخلی با ضریب اثر 526/0 و عوامل بیرونی با ضریب اثر 407/0 بر روی توسعه صادرات کالاهای ورزشی تأثیر می گذارد که مناسب بودن برازش مدل ساختاری را تأیید می کند. به طور کلی و با توجه به یافته های پژوهش، شناسایی و تقویت عوامل تأثیرگذار داخلی نظیر پشتیبانی مالی، علمی و فنی، نوآوری در ارائه خدمات و ارتباطات، داشتن استراتژی و عوامل  خارجی از جمله فراهم سازی زیرساخت‌های قوی برای صادرات و برقراری پیوندهای تجاری و سیاسی و اتحادهای راهبردی با سایر کشورهای دنیا بر توسعه صادرات کالاهای ورزشی تأثیر می‌گذارد. 
متن کامل [PDF 1570 kb]   (1312 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت ورزشی
دریافت: 1397/11/7 | پذیرش: 1398/11/27 | انتشار الکترونیک پیش از انتشار نهایی: 1399/10/9 | انتشار: 1400/4/10

فهرست منابع
1. Shahbazi, H. Shakibania, B. Abbasifar, A. (2018). Evaluate the functions of the government incentive program on export performance. Journal of Business Management Exploration. 10 (19): 20-1. [DOI:10.29252/bar.10.18.19]
2. Shoghi, B. Hazuri, M. Delavari, A. (2015). Identify and rank the factors affecting the development of entrepreneurs' exports in international markets. Journal of Modern Marketing. 16(17): 122-11.
3. Esfidani, M. Hassan Gholipour Yasuri, T. Turkestani, M. Rouhani, A. (2018). Typology of export behavior of exporting companies in Iran's electricity industry. Journal of Business Management. 10(1): 30-1.
4. Malik, T. Varieties of capitalism, innovation performance and the transformation of science into exported products: A panel analysis. Journal Technological Forecasting & Social Change. 2017; 118(1): 324-333. [DOI:10.1016/j.techfore.2017.02.032]
5. Gholamzadeh Fasandoz, H. (2016). Sport as an Industry in Finland- Exploring the Economic Significance, Contributions, and Development of the Sport Sector as an Industry. Academic dissertation to be publicly discussed, by permission of the Faculty of Sport and Health Sciences of the University of Jyvaskyla.
6. Gholamzadeh Fasandoz, H. (2016). Sport as an Industry in Finland- Exploring the Economic Significance, Contributions, and Development of the Sport Sector as an Industry. Academic dissertation to be publicly discussed, by permission of the Faculty of Sport and Health Sciences of the University of Jyvaskyla.
7. Weiss, Atmar. (2011), "Principles of sociology of sport, Kramtallh translation firm", Reed Publishing Press, 336 pp, Tehran.
8. Tariq H. Malik. (2017). Varieties of capitalism, innovation performance and the transformation of science into exported products: A panel analysis. Journal Technological Forecasting & Social Change. 118(1): 324-333. [DOI:10.1016/j.techfore.2017.02.032]
9. Khodadadi, M., Sarlab, M., & Masoum Zadeh, S. Impact of exchange regimes on the flow of business goods in the Middle East countries: Space econometric approach. Sports Management Studies. 2018; 10(48): 36-17. (In Persian)
10. Nourozi, N., & Masoum, M. Designing the Model of Factors Affecting Export Performance of Sporting Equipment Manufacturers. Sports Management Studies. 2018; 10(49): 18-11. (In Persian)
11. Rezaei, R. (2017). Influence of export performance on international marketing strategies. Journal of Business Management Exploration. 17(1): 80-55. [DOI:10.29252/bar.9.17.55]
12. Mofradi, S. Sheikhzadeh, M. (2015). Influence of perceiving regional export development barriers on the characteristics of exporters. Journal of Business Management Exploration. 15(1): 184-165.
13. Graça Miranda. S. Paulo J. Gomesb.I. & Luis Filipe. L. (2017). Does importer involvement contribute to product innovation? The role of export market factors and intra-firm coordination. Journal Industrial Marketing Management. 14(1): 14-1.
14. Oura. MM. Zilber. SN. Lopes. EL. (2016). Innovation capacity, international experience and export performance of SMEs in Brazil. International Business Review. 25(4):921-32. [DOI:10.1016/j.ibusrev.2015.12.002]
15. Jorg Henseler, Christian M. Ringle andRudolf R. Sinkovics. (2009). The use of partial least squares path modeling ininternational marketing. The University of Manchester Research. Volume 20, 277-319. [DOI:10.1108/S1474-7979(2009)0000020014]
16. Andreff, M., Andreff, W. (2009). Global Trade in Sports Goods: International Specialisation of Major Trading Countries. European Sport Management Quarterly, 9:3, 259-294. [DOI:10.1080/16184740903024029]
17. Gholamzadeh, H. (2001). Export and Import of sporting goods. M.Sa Thesis in sports planning and administration, Faculty of sport & health sciences, University of Jyvaskyla.
18. Gholami, A., Zare, A., Ghalavand, A., & Shirali, R. Investigating the Factors Affecting the Formation of Small and Medium Enterprises in the Sports Industry of the Country. Journal of Applied Research in Sport Management. 2017; 6(22): 66-57. (In Persian)
19. Nahavandian, M., & Afghahi, B. Factors Influencing the Export of High-Tech Services in the Islamic Republic of Iran. Economic Research Journal. 2014; 14(4): 56-23. (In Persian)
20. DeVita. G. (2014). The long run impact of exchange rate regimes on international tourism flows. Journal of Tourism Management. 45(2): 226-33. [DOI:10.1016/j.tourman.2014.05.001]
21. Akbari, A., Poor Ebadolahan, M., Mohammad Zadeh, P., & Rezaei, S. Space Analysis Factors Affecting the Exports of Food and Drinking Industries. Quarterly of Applied Economics Theories. 2017; 4(1): 197-218. (In Persian)
22. Benhabib. J. & Spiegel. M. (1994). The role of human capital in economic development evidence from aggregate cross-country data. Journal of Monetary Economics. 34(2): 143-73. [DOI:10.1016/0304-3932(94)90047-7]
23. Yousefi Zarandi, M., Sharifian, E., & Ghahreman Tabrizi, K. Barriers to the competitiveness of domestic goods with foreign samples in the manufacturing sector of the sports industry in Iran. Journal of Contemporary Research in Sport Management. 2016; 6(11): 83-73. (In Persian)
24. Khorshidi, G., Hajipour, B., Azizi, S., & Hanzel Eidani, H. Designing and explaining the pattern of export development in Iran's free trade zones. Quarterly Journal of Business Research. 2017; 21(83): 65-35. (In Persian)

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Research in Sport Management and Motor Behavior

Designed & Developed by : Yektaweb