دوره 13، شماره 25 - ( 6-1402 )                   جلد 13 شماره 25 صفحات 204-186 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mohammad Mirza M H, Saybani H, Savadi M. Designing a Comprehensive Model of Service Quality of Iranian Wrestling Sport Events. JRSM 2023; 13 (25) :186-204
URL: http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-3201-fa.html
محمدمیرزا محمدحسین، سایبانی حمیدرضا، سوادی مهدی. طراحی الگوی کیفیت خدمات رویدادهای ورزش کشتی ایران. پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی. 1402; 13 (25) :186-204

URL: http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-3201-fa.html


1- دانشگاه آزاد اسلامی قشم
2- دانشگاه آزاد اسلامی قشم ، hamid.saybani@gmail.com
چکیده:   (2709 مشاهده)
هدف پژوهش حاضر طراحی الگوی کیفیت خدمات رویدادهای ورزش کشتی در ایران می باشد، روش تحقیق حاضر آمیخته (کمی،کیفی)می باشد. جامعه آماری در بخش کیفی شامل گروه های کانونی و خبرگان حاضر در فدراسیون کشتی،سازمان لیگ، که شناخت کامل از مسابقات ورزشی داشته و در بخش کمی نیز کلیه تماشاگران حاضر در لیگ برتر کشتی در سال 1400 بود. تعداد 17 نفر در بخش کیفی به صورت روش گلوله برفی وهدفمندو 384 نفر در بخش کمی نمونه آماری را به روش تصادفی ودر دسترس، تشکیل دادند. ابزار جمع‌آوری اطلاعات در بخش کیفی، مصاحبه نیمه ساختار یافته بود. نتایج برگرفته مصاحبه در غالب یک پرسشنامه با 7 عامل اصلی در بخش کمی مورد استفاده قرار گرفت. برای مدل سازی معادلات ساختاری از نرم افزارهای اس.پی.اس نسخه 23 و پی.ال.اس نسخه 2 استفاده شد. شاخص برازش مدل 67/0 GOF=گزارش شد. در مجموع 7 عامل کیفیت ارائه خدمات(72/0)، مهارت های فنی(50/0)، تعامل(48/0)، کیفیت محیط(79/0)، ارزیابی(78/0)، کیفیت داوران(47/0)، ارزش اجتماعی(21/0) بر کیفیت خدمات رویدادهای ورزش کشتی ایران تأثیر دارند. با توجه به نتایج بدست آمده هر یک از عوامل به ترتیب اهمیت و اولویت می تواند در کیفیت بخشی به رویدادهای ورزش کشتی مؤثر بوده و مورد توجه دست اندرکاران و مسئوولین این بخش قراربگیرید.
متن کامل [PDF 1906 kb]   (582 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت ورزشی
دریافت: 1400/10/16 | پذیرش: 1401/3/31 | انتشار الکترونیک پیش از انتشار نهایی: 1401/3/31 | انتشار: 1402/6/20

فهرست منابع
1. Arzashi N, Sepasi H, NourbakhshP, Nourbakhsh M. Making and validate service quality assessment tools at sporting events. Journal of Sport Management Studies.2019:243-266. (inpersian).
2. Beyrami J, Beyrami b, Rejimi A. Comparison of service quality in spectators of equestrian and volleyball clubs. Journal of Sport Management Studies.2015:129-140. (inpersian).
3. Allameh M, Note Dan A. Investigating the impact of service quality on customer loyalty. Journal of Business Management.2011:109-124.(inpersian).
4. Khatibzadeh M, Koozehchian H, Honor A. Factors Affecting the Quality of Sports Tourism Services from the Perspective of Tourists in Shahrevard Esteghlal and Persepolis. 6th National Conference of Physical Education and Sports Science Students of Iran, Tehran, Research Institute of Physical Education and Sports Sciences.2011. (inpersian).
5. Kopantora J, Zhang J, Cattani K. Assessment of event quality in major spectator sports. Journal of Managing Service Quality.2011: 304-322. [DOI:10.1108/09604521111127983]
6. Kelley S, Truly, W. Consumer perceptions of service quality". Journal of Business Research.2013: 161-166. [DOI:10.1016/S0148-2963(99)00084-3]
7. Keum Seok B, Doo-Sup K, Young-Hee L. PyeongChang 2018 Winter Olympic Games and athletes' usage of 'polyclinic' medical services.
8. http://dx.doi.org/10.1136/bmjsem-2019:000548
9. Reis A, Vieira M. Fabiana R. Sport for Development" in developing countries: The case of the Vilas Olímpicas do Rio de Janeiro. Sport Management Review. 2018: 107-119 [DOI:10.1016/j.smr.2015.01.005]
10. Theodorakis N, Kaplanidou K , Karabaxoglou I. Effect of Event Service Quality and Satisfaction on Happiness Among Runners of a Recurring Sport Event. Leisure Sciences: An Interdisciplinary Journal2015: 87-107. [DOI:10.1080/01490400.2014.938846]
11. Giovanis A, Athanasopoulou P, Tsoukatos E .The role of service fairness in the service quality And relationship quality with customer loyalty chain: An empirical study. Journal of Service Theory and Practice. 2015:744 - 776. [DOI:10.1108/JSTP-11-2013-0263]
12. Aminuddin Y, Lee H.S. Spectator perceptions of physical facility and team quality: A study of Malaysia super league soccer match. Research Journal of International Studies. 2008: 132-140.
13. Reosta A, Venus D, Ebrahimi A. Marketing Management.Samat Publications, Tehran, Eleventh Edition.2014: 447.
14. Brady M, Cronin J. Some new thoughts on conceptualizing perceived service quality: A hierarchical approach. Journal of Marketing.2001: 34-49. [DOI:10.1509/jmkg.65.3.34.18334]
15. Kelley S, Truly W.Consumer perceptions of service quality. Journal of Business Research 2013:161-166. [DOI:10.1016/S0148-2963(99)00084-3]
16. Silvers R. Professional Event Coordination.2004: Hoboken NJ: John Wiley & Sons.

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Research in Sport Management and Motor Behavior

Designed & Developed by : Yektaweb